Snagom volje do najboljih rezultata

Objavljeno: 17.12.2018.


Sezona slava i praznika, trpeza bogatih raznoraznom hranom, limenka piva, sofa i televizijski program djeluju i više nego primamljivo kako se primiče kraj godine? Kako pojačati snagu volje i odoljeti jednostavnijem i, samo privremeno, ljepšem rješenju?




ŠTA KAŽE NAUKA?

Istraživanje koje je nedavno sprovedeno u Poslovnoj školi Univerziteta u Vorviku bavilo se problemom snage volje. Rezultati do kojih su stručnjaci došli su donijeli i dobre i loše vijesti – dobra vijest je nauka nije uspjela da dokaže da neki ljudi imaju jači snagu volje od drugih, a loša da bi se snaga volje trebalo smatrati mišićem – mora da se odmara i trenira.

“Sprovedeno je dosta eksperimenata s ciljem da se utvrdi kako na snagu volje utiče to koja je od naših memorija zaokupljena nečim drugim”, objašnjava profesor Nik Četer, koji je bio na čelu tima istraživača koji su sproveli studiju.

„Zaključili smo da snaga volje zaista zahtijeva da na nju obratimo pažnju. Moguće je smanjiti je nekome time što ćete mu zadati komplikovane mentalne zadatke“, rekao je Četer.

TRENIRAJTE SNAGU VOLJE!

To, u principu, znači da, baš kao i u slučaju fudbalera koji su na zalasku karijere, snaga volje mora obazrivo da se tretira. Kao što Frenk Lampard više ne može da trči 90 minuta, snaga volje se mora odmarati jer se biti slabija nakon napornog dana. Zato, da biste se držali svojih odluka, postanite Murinjo mentalne hrabrosti – budući da je snaga volje samo gorivo, naučite kako da rukujete onim što vidite u svom okruženju. To znači da planirate i, neizostavno, taktizirate.

ŠTA TO ZNAČI U PRAKSI?

Idite u teretanu prije posla, prije nego što kognitivni napori radnog dana dobiju priliku da utiču na vašu sposobnost samomotivacije. Takođe, držite se zdravih grickalica, što ćete uspjeti jedino ako svaku nezdravu namirnicu u svom okruženju zamijenite zdravima.

Mens Health

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *