Hrana koja gradi mišićnu masu

Objavljeno: 17.12.2018.


Pravilna ishrana je povezana sa izgradnjom i definicijom mišićne mase.




SOČIVO
Sočivo predstavlja bogat izvor proteina bez zasićenih masti. Takođe je odlično u borbi protiv viška kilograma, s obzirom da sporije ispušta energiju iz organizma.

Sočivo je uvijek neophodno dopuniti namirnicama poput pirinča, salate sa paradajzom, ili nekim desertom koji sadrži vitamin C. Na taj način se proteini asimiluju i metabolišu bez ikakvih problema.

KINOA
Kinoa pruža duplo više proteina nego bilo koja druga žitarica. Pored toga sadrži jednaku hranljivu vrijednost kao i mesni proizvodi, riba ili jaja. Što je najvažnije, kinoa sadrži sve aminokiseline potrebne za organizam.

JOGURT
Prema istraživanju obavljenom u Japanu,  jogurt može da bude koristan u borbi protiv  lošeg zadaha, karijesa i oboljenja desni.

Pomiješajte 125 grama grčkog jogurta sa voćem. Slana verzija može da vam bude u kombinaciji sa bijelim mesom i zelenom salatom, kako biste dobili blažu verziju Cezar salate.

RIKOTA
Ovaj sir bogat je izvor aminokiselina koje ubrzavaju oporavak mišića nakon vežbanja. Rikota pruža organizmu i dovoljnu dozu kalcijuma,  koji predstavlja osnovu zdravih kostiju.

Probajte u kombinaciji sa marmeladom ili sa obranim mlijekom i voćem. Takođe je ukusan u kombinaciji sa maslinovim uljem i prstohvatom soli.

JAJA
Jaja predstavljaju namirnicu koja sadrži najkomletniju kombinaciju proteina i sa najvišom hranljivom vrijednosti. Takođe, žumance iz jajeta pruža dovoljnu količinu fosfora, cinka, selena, vitamina A, B2, B12, D i E.

Najbolje je da jaja jedete tri do četiri puta nedjeljno, ili kao doručak ili kao zamjena proteina tokom drugih obroka.  Tokom kuvanja dolazi do koagulacije proteina i na taj način oni postaju lakši za varenje. Ali morate da obratite pažnju da ih ne prekuvate pošto se na taj način mijenja vitaminski sastav. Pržena jaja sa druge strane ne gube niti mijenjaju nijedno svojstvo.

MLIJEKO SA KAKAOM
Iako možda ne zvuči tako, ova kombinacija je i te kako zdrava. Kada dođe do zamora mišića nakon vježbanja, kakao sa mlijekom ima veću efikasnost nego bilo koje izototonično piće.  Dvije kašike kakaoa sa mlijekom uz svaki doručak predstavljaju prevenciju od starenja ćelija i srčanih oboljenja.

Foto: Shutterstock

Mens Health

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *