Svjetska premijera: Škoda Scala

Objavljeno: 7.12.2018.


Škoda je predstavila svoj novi kompaktni hečbek u klasi Golfa




Iako dolazi posle modela Rapid SpacebackScala nije direktan naslednik ovog automobila, već je u pitanju pravi predstavnik C segmenta u kome u Evropi već decenijama vlada Volkswagen Golf.

Škoda Scala je po dužini (4.362 mm) i širini (1.793 mm) slična pomenutom Golfu, ali je nešto viša (1.471 mm) i – što je veoma bitno za komfor putnika – ima veće međuosovinsko rastojanje (2.649 mm).

Dimenzije (dužina/širina/visina): 4362/1793/1471 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2649 mm
Dimenzije (dužina/širina/visina): 4362/1793/1471 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2649 mm

Posledica toga je sličan koristan prostor u unutrašnjosti vozila kao kod modela Škoda Octavia, kako u putničkoj kabini, tako i u prtljažniku.

Gepek Scale ima zapreminu od 467 litara, koja se obaranjem naslona zadnjih sedišta povećava na 1.410 l.

Pogledajte video prezentaciju nove Škode:

Scala je važna za Škodu i zato što je to prvi automobil ovog proizvođača koji koristi MQB A0 mehaničku platformu, ali i zbog nekih stislkih detalja koji će krasiti buduće modele češke marke.

Na primer, Scala je prvi novi model Škode koji na centralnom delu poklopca prtljažnika nosi ispisan naziv brenda umesto ambelma.

Gledajući s boka, Škoda Scala ima oblik karoserije koji nije klasičan hečbek, već više podseća na Audi A3 Sportback.

Prednji deo automobila karakterišu trouglaste svetlosne grupe, prepoznatljiva Škodina maska i značka na vrhu haube.

Dizajn zadnjeg dela je zanimljiviji zahvaljujući skulpturalnoj formi, specifičnim stop svetlima i produženoj staklenoj površini koja se nastavlja preko panela vrata prtljažnika sve do pozicije za registarsku tablicu.

U najbogatijem paketu automobil je, između ostalog, opremljen opcionim DSG menjačem sa duplim kvačilom, sedištima presvučenim kožom i alkantarom, dvozonskom automatskom “klimom”, digitalnom instrument tablom dijagonale 10,25 inča (takozvani Virtual Cockpit) i velikim ekranom multimedijalnog sistema na centralnoj konzoili.

U zavisnosti od paketa opreme, ovaj ekran je dijagonale 6,5 do 9,2 inča.

I dok je kod aktuelnih Škodinih modela ovaj displej uklopljen u komandnu tablu, u Scali postavljen izdvojeno, poput tableta, što nagoveštava da će sličnu konfiguraciju češki proizvođač verovatno ponuditi i u svojim drugim modelima u budućnosti.

Škoda je najavila da će softver multimedijalnog sistema i mape navigacije moći da se apdejtuju preko onlajn mobilnog servisa zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici sa LTE konekcijom.

Vlasnici će takođe moći da putem smartfona zaključavaju i otključavaju svoje vozilo.

Na početku prodaje, motorizaciju modela Scala činiće 5 turbo agregata, raspona snage 90-150 ks.

Bazični benzinac je trocilindarski 1.0 TSI sa 95 ks, zatim sledi 1.0 TSI sa 115 “konja”, a u vrhu benzinske game je četvorocilindarski 1.5 TSI sa 150 ks.

Oni koji se opredele za dizel opciju, imaju na raspolaganju četvorocilindarski 1.6 TDI sa 115 ks i 250 Nm.

Peti motor u ponudi je 1.0 G-Tec sa 90 konjskih snaga, koji osim benzina kao gorivo može da koristi i komprimovani prirodni gas (CNG).

Škoda je saopštila da će se za prenos snage u modelu Scala koristiti 5-brzinski i 6-brzinski manuelni menjači, kao i sedmostepeni automatizovani menjač sa duplim kvačilom.

Automobil je standardno opremljen bezbednosnim sistemima asistencije kao što su Lane Assist i Front Assist (uključujući City Emergency Brake sistem).

Među doplatnim opcijama su i adaptivni tempomat i sistem pomoći prilikom parkiranja.

Škoda Scala u prodajne salone stiže u prvoj polovini 2019, a cena i tačan datum početka prodaje ovog modela biće poznati naknadno.

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *