Uplata Kineza za autoput nepotpuna, „izgubilo“ se 80.000 KM

Objavljeno: 6.12.2018.


Uplata jednokratne koncesione naknade od strane kineske kompanije „Shandong International“ za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, pored toga što je izvršena sa dan zakašnjenja, ne može biti prihvaćena jer fali oko 80.000 KM.




Mandatar za sastav nove Vlade Republike Srpske Radovan Višković rekao je sinoć tokom skupštinske rasprave o Zakonu o republičkoj upravi da su Kinezi uplatili jednokratnu koncesionu naknadu.

„Za autoput Banjaluka – Prijedor Kinezi su uplatili jednokratnu koncesionu naknadu. U transakcijama, u konverziji valuta, izgubilo se par desetina hiljada maraka. Od 80 miliona fali 80-tak hiljada“, rekao je Višković.

Kako je objasnio uplata po važećem zakonodavstvu ne može biti prihvaćena, ali da je ipak naložio Ministarstvu pravde, Pravobranilaštvu i Upravi za geodetske i imovinsko-pravne poslove da naprave dinamički plan u vezi sa eksproprijacijom zemljišta za izgradnju autoputa, ističući da će Kinezi uplatiti nedostajući iznos novca.

Podsjećamo, Kinezima je istekao rok da uplate jednokratnu koncesionu naknadu od 8,7 miliona maraka za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor, te su to uradili u utorak, sa dan zakašnjenja.

Iz Ministarstva saobraćaja i veza RS saopštili su tada da je preduzeće „SDHS-CSI BH“ Banjaluka, koje je kineska kompanija „Shandong International“ registrovala kao svoje predstavništvo u Srpskoj, uplatilo jednokratnu koncesionu naknadu, ali nisu otkrili da je uplaćen nepotpun iznos.

Istakli su i da su se stekli svi uslovi za potpisivanje ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa, što takođe nije bilo tačno jer nisu ispunjeni svi uslovi, zbog nepotpunog iznosa uplaćene naknade.

Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor 4. oktobra parafirali su ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić i generalni menadžer “Shandong International” Jang Sju.

Trninić ni sedam dana nakon što smo mu uputili pitanja ne odgovara da li za potpisivanje ugovora sa Kinezima ima saglasnost Ministarstva pravde i Ministarstva finasija RS.

Prema saznanjima CAPITAL-a ova ministarstva imala su zamjerke na ugovor, dok je Pravobranilaštvo dalo niz preporuka za koje su u resoru saobraćaja rekli da su ispoštovane.

Autoput će tako graditi Kinezi, a Republika Srpska će im u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra. Taj iznos treba da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS.

Ukoliko to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, o ćemu je pisao i CAPITAL u tekstu„Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi će, s druge strane, plaćati godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Planirano je da autoput bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima će na kraju Republika Srpska platiti 975 miliona evra.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *