Svjetska premijera: Debitovala nova Mazda3

Objavljeno: 28.11.2018.


Mazda je u Los Anđelesu predstavila novu generaciju svog kompaktnog modela.




Nova Mazda3 prikazana je i u hečbek i u limuzinskoj verziji, a stilski veoma podsjeća na prošlogodišnji Kai koncept.

“Trojka” je ujedno i prvi model Mazde koji koristi novu SVA (Skyactiv-Vehicle Architecture) mehaničku platformu, ali i novi Skyactiv-X benzinac. Riječ je o prvom komercijalnom benzinskom motoru na svijetu sa kompresionim paljenjem, koji je početkom 2018. dobio dvije nagrade za tehničku inovaciju.

Skyactiv-X koristi Varnicom kontrolisano kompresiono paljenje (SPCCI – SPark Control Compression Ignition), inovativni sistem koji je plod Mazdinog sopstvenog razvoja i omogućava glatki prelaz između paljenja varnicom uobičajene smješe vazduha i goriva i kompresionog paljenja izrazito siromašne smješe.

Na taj način kombinuje prednosti benzinskih motora (kao što su postizanje visokih brojeva obrtaja i čista emisija) i dizel motora (superioran odziv i ubrzanja pri niskim režimima uz nisku potrošnju goriva), poboljšavajući efikasnost i obrtni moment do 30% u odnosu na Mazdin prethodni benzinski motor Skyactiv-G, uz smanjenje prosječne potrošnje goriva za 20%.

I pored pomenutih tehnoloških unapređenja, Mazda3 će potencijalne kupce najprije privući svojim atraktivnim dizajnom, koji predstavlja dalju razradu Kodo stilskog pravca već viđenog na prethodnoj generaciji “trojke”, ali i ostalih modela iz game japanskog proizvođača.

I hečbek i sedan sada izgledaju modernije i sportskije, sa novim, tanjim farovima i naglašenije izvajanom haubom, dok zadnji deo verzije sa 5 vrata više nalikuje na kupe u poređenju sa aktuelnim modelom.

Hečbek se od prethodnika razlikuje i po znatno širem “C” stubu, koji je praktično prekopiran sa pomenutog Kai koncepta.

I dok je spoljašnjosti stilski “evoluirala” iz prethodne generacije, može se reći da je enterijer značajno promijenjen u odnosu na aktuelnu “trojku”.

Unutrašnjost nove Mazde3 dizajnirana je u minimalističkom stilu, sa očiglednom namerom da automobil dobije primese premijum modela. Trokraki volan je moderniji nego pre, dok je 8,8 inčni ekran multimedijalnog sistema bolje uklopljen u komandnu tablu.

U kokpitu dominiraju materijali koji, barem na fotografijama, deluju mekano i sofisticirano. Mazda se pohvalila da je za 10 mm produžila hod podešavanja upravljača po dubini, što će pomoći vozaču da ima još bolju poziciju za volanom nego prije.

Motorizacija će se razlikovati u zavisnosti od tržišta. Mazda na premijeri nije saopštila specifikacije pogonskih jedinica, ali je potvrdila da će ponuda obuhvatiti 1.5, 2.0 i 2.5 litarske benzince kao i 1.8 litarski dizel motor.

Na raspolaganju će biti šestobrzinski manuelni i automatski mjenjač.

Kada je riječ o voznim karakteristikama, u japanskom proizvođaču kažu da su na novoj Mazdi3 ponudili kupcima unapređeni i-Activ sistem pogona na sva 4 točka u kombinaciji sa novim G-Vectoring Control Plus sistemom koji automatski koordinira rad sistema za dovod goriva, sa upravljačkim i sistemom oslanjanja, a aktivira se kada kompjuter detektuje da vozač istovremeno dodaje gas i skreće.

U Mazdi navode i da je unapređen sistem oslanjanja automobila, koji napred koristi ogibljenje tipa “mekferson”, a pozadi poboljšanu torziju.

Nova Mazda3 opremljena je i najsavremenijim elektronskim sistemima asistencije koji bezbjednost podižu na još viši nivo u odnosu na prethondu generaciju (Front Cross Traffic Alert, Cruising & Traffic Support…).

Više tehničkih podataka i informaciju o tome kada će nova Mazda3 stići na tržište imaćemo u narednim mjesecima, a evropska premijera ovog modela očekuje se u martu, na sajmu automobila u Ženevi.

Izvor: B92

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *