F1 2018: Hamilton pokazao klasu, Fetel se samouništavao

Objavljeno: 27.11.2018.


Završena je još jedna sezona F1, koja je obećavala najneizvesniju borbu za titulu u poslednjih nekoliko godina, ali je ipak izostao dramatičan finiš.




Luis Hamilton je odbranio tron i petom titulom se izjednačio sa Huanom Manuelom Fanđom, ali uprkos impresivnim trkama Mercedesa, presudan je ipak bio Ferari.

Nakon što je prošle sezone najavio da će izazvati Mercedes, Ferari je u novu ušao sa bolidom dostojnim tog izazova, ali ono u čemu nisu uspeli da pariraju rivalu je timska borba.

Dok se u Mercedesu jasno znalo ko je gde u hijerarhiji, u Ferariju nisu dostojno podržali svog kandidata za titulu u ključnim momentima i to ih je koštalo još jedne neuspešne sezone.

Pretnja

Foto: Getty images
Foto: Getty images

Ferari sjajno otvara sezonu, Fetel koristi grešku Mercedesa u proračunu odlaska u boks tokom “sejfti-kara” na stazi i trijumfuje ispred Hamiltona, a potom slavi i u Bahreinu sa pol-pozicije što otvara titanski obačun.

Nemac je bio najbrži u kvalifikacijama u u naredne dve trke, ali to ne uspeva da iskoristi. U Kini ga sa staze izbacuje Ferstapen pa stiže tek osmi, dok u Bakuu pravi prvu od mnogobrojnih grešaka u sezoni u umesto bar drugog mesta, pada na četvrto.

Do pobede stiže Hamilton koji na dominantan način trijumfuje i u Španiji sa pola. Usledio je najneizvesniji period sezone, naizmenične pobede Rikarda, Fetela, Hamiltona i Ferstapena od Monaka, preko Kanade, Francuske i Austrije do Velike Britanije.

U tom periodu smo videli pet smena u generalnom plasmanu, a nakon Silverstona gde Hamilton sa pola pada na 18. mesto zbog kontakta sa Raikonenom, Fetel je imao osam bodova više.

Prekretnica

Usledila je Velika nagrada Nemačke i Hokenhajm. Fetel na svom terenu stiže do pol pozicije, vodio je rutinski do 52. kruga, a onda izleće sa staze.

Izlazi “sejfti-kar”, svi menjaju gume, osim Hamiltona koji je izabrao rizičniju taktiku zbog starta za 14. mesta i to mu donosi verovatno ključni trijumf u sezoni.

Ne samo što je sa -8 prešao na +17, već i tu kreće njegova dominantna serija trka i šest pobeda u narednih sedam skoro pa savršenih nastupa, dok Fetel i Ferari ulazi u svoju “zonu sumrak” obeleženu brojnim greškama.

Hamilton je od Azerbejdžana do kraja sezone pobedio na devet od 14 trka, dok je Fetel u tom periodu imao samo tri slavlja.

Britanac je pokazivao karakter kada je bio u problemu (Hokenhajm i Silverston), te impresivnu veštinu u kišnim uslovima (kvalifikacije Singapura i Mađarske), što mu je i omogućilo pomenutu dominaciju od Bakua do Suzuke.

Cele sezone je briljirao kada je bilo najpotrebnije, pa je tako obišao Raikonena za pobedu uu Monci, a Fetela u Sočiju, sa 18. mesta došao do drugog u Silverstonu, dok je na startu sezone kada je još tražio pravi ritam obišao trojicu za plasman sa devete pozicije na podijum u Bahreinu.

Hamilton je imao izuzetnu godinu.

Greške

Jesu posebno uticale na Fetelov učinak u drugom delu sezone, ali je od skoro pa treće trke i VN Azerbejdžana Nemac sam sebe uništavao.

U Bakuu su mu zbog preteranog kočenja zablokirali točkovi pa je sa prvog mesta pao na četvrto. U Francuskoj se zakucao u Botasa već u prvoj krinivi, a u Japanu i kasnije u SAD je zbog rizičnih pokušaja preticanja Red Bula završavao okretanjem na stazi.

U Austriji i SAD mu je to donelo kazne koje su ga koštale ogromnog broja bodova u prelomnom trenutku sezone.

Međutim, verovatno ključni vikend bio je Monca. Ferari je u kvalifikacijama imao brži bolid od Mercedesa, ali umesto da podrže svog vozača koji je vodeći u generalnom poretku, dozvoljavaju Raikonenu da prati Fetela i osvoji pol-poziciju.

A onda su i zvnaično izvršili “samoubistvo” i povukli ručnu pri najvećoj brzini. Umesto da objasne Fincu da bi trebalo da propusti Nemca na startu trke i pomogne mu da pobedi, oni su mu javili da će ga otpustiti na kraju sezone.

Foto: Getty Images
Foto: Getty Images

Logično, Raikonen nije bio preterano zainteresovan da pomaže Fetelu, pa ga Hamilton obilazi već u drugoj šikani, a potom Britanac stiže i do pobede u njegovoj verovatno najboljoj trci u sezoni, nakon što je Fincu pukao zadnji pneumatik.

Hamilton slavi i u narednoj trci u Singapuru, a tačnu na sezonu stavlja verovatno Soči, gde je Mercedes pokazao Ferariju kako se poštuje lider šampionata. Uprkos dominaciji Botasa na Crnom Moru, Finac prepušta pobedu Britancu koji “beži” Fetelu na 50 bodova razlike.

Nakon novog trijumfa u Japanu osvajanje titule je bila samo formalnost, a to se dogodilo u Meksiku gde do pete krune stiže četvrtim mestom.

Impresivnu sezonu Hamilton je zapečatio pobedama na poslednje dve trke u Brazilu i Abu Dabiju

Ostali

Foto: Getty images
Foto: Getty images

Red Bul je povremeno uspevao da se umeša u borbu Mercedesa i Ferarija, tako su i Rikardo i Ferstapen slavili po dva puta u trkama u kojima je snaga agregata ne odlučuje i u danima u kojima su vozači oportunizam podrediti taktici.

Njih dvojica su oduševili svet spektakularnom borbom na ulicama Bakua, što ih je na kraju koštalo i plasmana.

Rikardo je sa dve pobede u prvih šet trka pokazao da bi mogao da se umeša u borbu za vrh, ali ga je njegov bolid, tačnije Renoov agregat izdao previše puta (osam odustajanja).

Ferstapen je nakon traljavog početka sezone blistao od sedme trke i Kanade, štaviše, osvojio je više poena od obojice vozača Ferarija iako je imao slabiji bolid.

Ukoliko Honda donese Red Bulu ono što Reno nije mogao, mogli bismo da naredne godine dobijemo novog konkurenta za titulu.

Foto: Getty Images
Foto: Getty Images

Nažalost, ova sezona bila je i poslednja sa Fernanda Alonsa u F1 karavanu. Jedan od najboljih vozača u poslednjih 15 godina povukao se iz takmičenja možda i previše tiho s obzirom na nekadašnje rezultate.

Međutim, od 2012. nije bio ni blizu momka koji po broju bodova je na svaga osam od pet titula, ni prelazak iz Ferarija u Meklaren 2014. nije uspeo da ga preporodi, štaviše.

Očajan bolid ga je unazadio, a on je uprkos svim njegovim nedostacima osvojio čak 32 boda u prvih pet trka, samo pet manje od Ferstapena. Međutim, ni njegova impresivna veština nije mogla da nadoknadi sve nedostatke Meklarena.

Zauber je najviše napredovao od svih timova iz “drugog plana”, Honda pokazala prve znakove napretka, dok su velikani F1 Meklaren i Vilijams imali još jednu godinu za zaborav.

Šta nas čeka 2019?

Foto: Getty images
Foto: Getty images

Sve u svemu – moglo je da se uživa u F1 ove godine, bilo je sjajnih trka, žestokih okršaja, nekih i za zaborav poput sukoba Ferstapena i Okona u Brazilu.

Na kraju, prvi put u istoriji F1 svi regularni vozači su nastupili u svim trkama i prvi put u istoriji takmičenja svaki vozač koji je nastupio je osvojio bar jedan bod.

Sledeća sezona počinje 17. marta u Melburnu, gde ćemo između ostalog videti debi Danijela Rikarda u Renou, te povratak Kimija Raikonena u Zauber u kojem je počeo F1 karijeru 2001.

Ipak, u prvom planu biće povratak u F1 Roberta Kubice, osam godina nakon skoro fatalnog udesa u reliju u kojem je teško poredio levu ruku.

b92.net

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *