Test u realnim uslovima otkrio stvaran domet današnjih električnih automobila

Objavljeno: 10.11.2018.


Iz godine u godinu električni automobili postaju sve bolji i pristupačniji, pa će najvjerovatnije u ne tako dalekoj budućnosti od benzinaca i dizelaša preuzeti štafetu personalne mobilnosti.




Na tom putu, osim cene, najviše ih koče dve stvari – vreme potrebno da se njihova baterija napuni, kao i nedovoljan domet.

Ovo je pre svega problem kapaciteta baterija koje se danas ugrađuju. U zavisnosti od brojnih faktora, a najviše masi i aerodinamičnosti vozila, električni automobili troše prosečno 20-ak kWh energije na sto kilometara.

Baterije većeg kapaciteta su skuplje, pa se proizvođači najviše orijentišu na upotrebu onih između 40 i 60 kWh.

Ekipu WhatCar?-a je zanimalo koliki je realan domet električnih automobila trenutno dostupnih na tržištu. Britanci su okupili 13 trenutno dostupnih vozila u EU i sproveli ispitivanje na 31,2 km dugoj privatnoj stazi koja simulira sve uslove – od gradske vožnje, do otvorenog puta i autoputa.

Svi automobili su testirani u normalnim ambijentalnim uslovima s vozačem i suvozačem, upaljenim svetlima, kao i klimatizacijom podešenom na 21 stepen. Automobili s baterijom kapaciteta 60 kWh su rutu odradili dva puta, a oni s više od 100 kWh – tri puta.

Pobednikom testa se pokazao Hyundai Kona sa baterijama od 64 kWh kome je izmeren domet od 414 km.

Rezultate svih ostalih automobila možete pogledati u nastavku:

Smart ForFour EQ

91 km

Smart Fortwo EQ

94,4 km

Volkswagen e-Up!

105,6 km

Hyundai Ioniq Electric

187,2 km

Volkswagen e-Golf

187,2 km

BMW i3 94Ah

193,6 km

Nissan Leaf

204,8 km

Renault Zoe R110

233,6 km

Hyundai Kona Electric 39 kWh

252,8 km

Tesla Model S 75D

326,4 km

Jaguar I-Pace

404 km

Kia e-Niro

404 km

Izvor: Tportal

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *