Nikola Tre je šleper na vodonik

Objavljeno: 6.11.2018.


Električni automobili bilježe zdrave stope rasta, pa bi u dogledno vrijeme trebalo da potpuno izguraju motore s unutrašnjim sagorijevanjem iz personalne mobilnosti.




Po pitanju transporta na veće udaljenosti, situacija je ipak malo drugačija. Naime, dok prosečni automobil retko prevaljuje više od nekoliko desetina kilometara dnevno, prosečni šleper svakodnevno ih niže više stotina, neretko i preko hiljadu.

Električni šleperi poput Teslinog Semija jednostavno ne raspolažu baterijama za ovakav domet, što ih čini nepraktičnim i neupotrebljivim u prevozničkom poslu.

Američki proizvođač električnih vozila Nikola ovo planira da promeni svojim novim proizvodom Tre, što dolazi od norveške reči za broj tri. Tre je šleper pokretan tehnologijom gorivih ćelija u kojem elektromotor električnom energijom napaja oksidacija vodonika.

Nikola bi navodno od 2020. trebalo da počne s testiranjem Trea na evropskim saobraćajnicama, dok bi njihov šleper u komercijalnoj prodaji trebalo da zaživi od 2022. ili 2023.

Ovo čudo bi trebalo da se nudi s rasponom snage od 500 do 1.000 KS, kao i kapacitetom rezervoara vodonika za prevaljivanje od 500 do 1.200 km. Nusprodukt oksidacije vodonika je vodena para.

U teoriji zvuči odlično, ali najveći problem vozila pokretanih sistemom gorivih ćelija jeste manjak infrastrukture. Naime, da bi Tre bio upotrebljiv, Evropa bi trebalo da bude premrežena vodonikovim stanicama, što trenutno nije slučaj.

Nikola navodi da planiraju da naprave 700 vodonikovih stanica u Kanadi i SAD-u do 2028. godine, dok bi Evropa navodno trebalo da bude prožeta vodonikovim stanicama do 2030. Da li će se sve ovo zaista dogoditi – ostaje da se vidi.

Izvor: Tportal

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *