Cipele na štiklu kupujte po podne i pridržavajte se ovih savjeta doktora

Objavljeno: 1.11.2018.


Par cipela s visokom štiklom može da ulepša svaku kombinaciju, da vam poboljša samopouzdanje, da zavrti pamet onome koga želite da osvojite… Ali samo pod jednim uslovom. Moraju da vam stoje kao salivene. Ne smeju da vas žuljaju, ne smeju da vam remete ravnotežu. I morate da znate da hodate u njima.




Da biste sve to mogli, evo nekoliko saveta pedijatra Kejt Mekartur.

Kad hodamo u cipelama sa visokim potpeticama, 75 odsto težine je na prednjem delu stopala. To stvara neprirodan pritisak na kosti, mišiće, tetive, ligamente i kožu stopala, ali se odražava i na članke, kolena, kukove i lumbalni deo kičme, prenosi “Dejli mejl”.

Iako možda imate cipele koje čuvate za “specijalne prilike” i žao vam je čak i da ih izvadite iz kutije, a kamoli da ih nosite, to nije pametan pristup.

Vežbajte da hodate u njima, po kući, kad ste dobre volje. A ako ste stalno u ravnom, pokušajte da pomalo produžavate vreme tokom kojeg ćete se šetkati u cipelama sa štiklom.

“Ako stalno nosite ravnu obuću i onda odjednom uskočite u neki par sa potpeticama, i nosite ga ceo dan, osam ili deset sati… vaša stopala će se pobuniti”, kaže ona. Drugim rečima, možete da očekujete grčeve u stopalima, bol u lumbalnom delu kičme, i, naravno, žuljeve.

Kad kupujete novi par, imajte u vidu da stopalo u toku dana pomalo otiče i lako se može dogoditi da vam cipele koje ste kupili ujutru predveče budu tesne, naročito ako su salonke u pitanju.

Zato je pametnije da ih kupujete kasnije u toku dana.

Ponekad cipele sa višom petom već imaju male jastučiće na prednjem delu đona, tamo gde dolazi deo stopala koji trpi najveće opterećenje. Ako to nije slučaj, izaberite neke od onih silikonskih uložaka koji su namenjeni u te svrhe. To je dobra investicija, a pošto silikonski jastučići mogu da se peru, potrajaće vam.

Ako vas žuljaju na peti, pokušajte sa silikonskim tračicama koje su predviđene za deo oko pete. A još bolje rešenje su kožni “štitnici” sa malim zadebljanjem na kritičnom mestu. Zalepite ih sa unutrašnje strane i ne razmišljate više. Ovi kožni će stajati na mestu praktično zauvek, stopalo vam neće “ispadati” iz cipele dok hodate, a ako je lub cipele tvrd – to više nećete osećati.

Kaišić oko zgloba može doneti olakšanje. Ako ste početnica u hodanju u obući sa visokim potpeticama, neka prvi par bude model sa kaišićem oko zgloba. Tako će vam biti lakše da hodate, jer taj kaišić daje dodatnu stabilnost, sprečava klizanje stopala, a samim tim i žuljeve.

Isprobajte različite uloške za cipele. Postoje ulošci prilagođeni upravo obući sa visokim potpeticama koji mogu da umanje pritisak na kritične zone.

Ako su cipele uže, ne bi bilo loše da uradite pedikir, pošto ćete tako izbeći dodatni pritisak koji nastaje kad su vam nokti na nogama malo duži.

Hanzaplaste bolje stavite na vreme… Ako ste kupili novi par, nosite ih po kući pola sata, sat, i obratite pažnju na kojim mestima vam se koža zacrvenela. Pre nego što ih obujete “na ceo dan”, zalepite flastere, preventivno.

Ako vam se stopala znoje, sipajte malo talka u cipele pre nego što ih obujete. Talk će ublažiti znojenje, nećete “proklizavati” u cipeli, pa je manji i rizik od ozbiljnih žuljeva.

Isprobajte različite uloške za cipele. Postoje ulošci prilagođeni upravo obući sa visokim potpeticama koji mogu da umanje pritisak na kritične zone.

Cipele sa visokom potpeticom mogu biti mala čarolija koja vas u trenutku učini vitkijom i seksepilnijom, ali vam mogu i doći glave. Ako se prospete nasred ulice, čak i ako prođete bez fizičkih povreda, vašoj ranjenoj sujeti biće potrebni dani da se oporavi.

Poenta je u sledećem: Ako imate utisak da niste dovoljno stabilni, verovatno i niste. Dakle, vežbajte, kao što rekosmo, za početak kod kuće, a zatim i na stepeništu. Kad to uvežbate, vreme je da okušate sreću i do prodavnice na ćošku, pa polako…

Kad ste u cipelama sa visokom potpeticom, budite graciozne i ženstvene. Noge treba da držite jednu blizu druge, a stopala paralelno. Ispravite leđa, uvucite stomak, ramena i pete neka budu u istoj ravni. Pravite male korake, njišući ruke uz telo, tako će vam biti lakše da održite ravnotežu.

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *