Tačka ključanja: Zašto je trka u Meksiko sitiju najteža u Formuli 1?

Objavljeno: 26.10.2018.


Svjetski šampion u Formuli 1 Luis Hamilton ima priliku da već u nedelju na trci za Veliku nagradu Meksika odbrani titulu, ali mu neće biti nimalo lako.




Ne toliko zbog konkurenata, koji svakako na tri trke pre kraja imaju svoju računicu, vež zbog ekstremno teških uslova koji prate trku u glavnom gradu Meksika.

Generalni poredak

VOZAČI

Luis Hamilton (Mercedes) 346

Sebastijan Fetel (Ferari) 276

Kimi Raikonen (Ferari) 221

Valteri Botas (Mercedes) 217

Maks Verstapen (Red Bul) 191

Danijel Rikardo (Red Bul) 146

Ako bude trku završio kao prošle godine, kada je bio deveti, Hamilton koji ima 70 poena prednosti u odnosu na njabližeg pratioca Sebastijana Fetela že odložiti krunisanje.

Računica kaže da mi je dovoljno da bude sedmi na ovoj trci kako bi obezbedio osvajanje pete šampionske titule, ali u Meksiku se može sve osim planirati.

Takmičenje na stazi “Ermanos Rodrihez”, koja je duga 4.304 metra i na kojoj je prvi put voženo 1963. godine, ekstremno je teško. Trka ima 71 krug, a ukupna dužina je 305.35 kilometara. Propšle sezone trijumfovao je Maks Verstapen koji i ove godine tamo vidi svoju šansu.

Ipak, zbog čega je tako teško voziti u Meksiko sitiju? Prvi razlog problema je velika nadmorska visina od oko 2.000 metara i to se do sada pokazalo kao nepremostiva prepreka za mnoge vozače i timove.

Šta se dešava sa vozilima na ovoj nadmorskoj visini, suština je problema.Zbog visine, vazduh je razređen i prisutno je svega 78 odsto kiseonika, a to ima velikog uticaja pre svega na hlađenje motora i kočnica.

To je prepreka za Mercedes i Ferari i svakako, uslovi su pogodniji za timove poput Red Bula koji imaju Renoove motore. Prošle godine su to iskoristili preko Maksa Verstapena koji je odvezao pobedničku trku ispred Valterija Botasa iz Mercedesa i dvojca it Ferarija, Kimija Raikonena i Sebastijana Fetela.

Kako god bilo, sva vozila će biti u problemu. Vozači često pri usporavanju koriste silu prijanjanja vozila i to kako bi zaštitili kočnice.

Sve to, naravno, utiče na ishod trke. Nedostatak vazduha pri vožnji direktno iza bolida rivala dovodi do problema sa pregrevanjem motora i kočnica, tako da je i DRS sistem manje efektivan.

Konačno, takav vazduh utiče i na same vozače i mnogi od njih kažu kako je ovo svakako trka koju je najteže preživeti.

Hamilton i Mercedes moraće da urade nešto što im je uspelo u 17 od poslednjih 18 trka, a to je da budu u Top 7. Ako se to dogodi, mogu da počnu sa točenjem šampanjca i proslavom titule. Kao prošle godine.

Foto. Getty

Izvor: B92

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *