Hrana koja eliminiše stres, tugu i ljutnju: Namirnice koje utiču na raspoloženje i motivaciju

Objavljeno: 12.10.2018.


Obavezno uvrstite ove namirnice u svoju svakodnevnu ishranu…




Hrana ima veliki uticaj na emocije, pa je treba pažljivo birati. Neke namirnice mogu čak i pogoršati stanje, napominju nutricionisti. Kelj, zeleni čaj, žitarice i grožđe će pozitivno uticati na raspoloženje.

Pomoć kod stresa

Ako ste pod stresom, najbolje namirnice su one koje obiluju magnezijom, omega-3 masnim kiselinama i vitaminom C. Najviše ćete ih naći u integralnoj tjestenini, lososu i kelju.

Image result for healthy pasta

Studije su potvrdile da ti sastojci smanjuju osjećaj anksioznosti i ublažavaju simptome stresa.

Riješite se ljutnje

Ljutnja je snažna emocija koju nije lako odagnati, ali u tome može pomoći zeleni čaj. On sadrži epigalokatehin galat (EGCG), antioksidans koji djeluje opuštajuće.

Image result for green tee

Istraživanja su potvrdila da su ispitanici koji su dobijali dnevnu dozu EGCG-a smireniji od onih koji su bili na placebu, a snimci moždanih talasa pokazali su opušteno, ali oprezno stanje.

Pozitivna energija uz doručak

Doručak je najvažniji obrok dana i podiže raspoloženje, potvrdile su brojne studije. Najbolji izbor su žitarice koje podstiču probavu, daju osjećaj sitosti i energiju organizmu čime tjeraju negativne emocije i osjećaj tuge.

Image result for musli

Negativna osjećanja ne treba hraniti slatkišima i grickalicama koje trenutno podižu raspoloženje zato što dugoročno vode većoj depresiji.

Gvožđe za motivaciju i koncentraciju

Nedostatak motivacije i manjak koncentracije mogu biti posljedica niskog nivoa gvožđa, pa u prehranu treba uključiti tunjevinu, špinat, grožđe i grašak.

Za bolje gvožđe dobro je grožđe
Za bolje gvožđe dobro je grožđe foto: Pixabay

Alkohol je najbolje izbjegavati zato što smanjuje kontrolu i vodi prejedanju, a samim time i manjku energije. Osim dobre hrane, u motivisanju pomaže i vježbanje koje razbuđuje i daje organizmu energije za nove pobjede.

Vlakna i proteini za produktivnost

Nizak nivo šećera u krvi može biti kriv za usporenost i slabiju produktivnost, ali to ne znači da odmah treba posegnuti za čokoladom. Slatkiši u takvoj situaciji nisu najbolje rešenje jer su prazne kalorije.

Image result for broccoli

Uzimajte vlakna i proteine za produktivnost

To znači da će vam na brzinu podići nivo šećera i energiju, ali je i naglo spustiti. To pak može izazvati umor i pad raspoloženja. Bolji izbor je hrana bogata vlaknima i proteinima koja postupno diže nivo šećera i pruža duži osjećaj sitosti.

Image result for chicken breast

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *