5 stvari koje morate da znate prije nego što krenete da trčite

Objavljeno: 4.10.2018.


Trčim godinama i jako mi je zabavno da slušam o čemu pričaju žene koje planiraju da počnu da se bave fizičkom aktivnošću. Nedavno sam shvatila šta je najvažnije da skapiraš prije nego što počneš.




Do tog saznanja sam došla zahvaljujući dvije drugarice koje su odnedavno počele da trče na traci u fitnes centru u koji idem. Nisu u fit formi, vidi se da nemaju pojma šta da očekuju od svog tog znojenja i “mučenja”. I onda čujem kako jedna, koja je bila par puta, kaže drugoj koja je tu prvi put: “Rekla sam ti da ćeš se fizički osjećati užasno, ali psihički ćeš da procvjetaš.” I to je to! Važno je što počneš da se osjećaš bolje, i potpuno je individualno da li ti je važnije što se fizički osjećaš “kao da si zbacio teret s ramena” ili počinješ da budeš zadovoljniji sobom iznutra jer si napokon uradio nešto za sebe.

Postoji nekoliko stvari koje prije nego što prvi put počneš da trčiš treba da znaš.

1. Fokusiraj se na to koliko ti napreduješ, a ne neko drugi

Budite spremni da ćete praviti pokrete koji su nepoznati vašem tijelu i na početku će biti iritirajući. Možda će vas to uplašiti, posebno u teretanama gdje ima dosta ljudi, ali važno je da se fokusirate na sebe i svoj napredak, a ne na druge. Ne pokušavajte da držite tempo s ljudima koji trče pored vas. Ako morate da sjednete, to je potpuno u redu. Ako treba da trčite još 15 minuta, a vi možete da izdržite samo pet, ništa strašno. Važno je da pratite svoje tijelo i nađete sopstveni ritam.

2. Upala mišića je normalna, ali ne sjedite skrštenih ruku

Teško da ćete poslije duge pauze ili prvog džoginga izbjeći upalu. Ipak, jako je važno da dovoljno vremena na kraju izdvojite za istezanje. I pomozite sebi tako što ćete popiti andol čim dođete kući. Masaža takođe pomaže.

3. Važno je da imate dobru obuću za trening

Under Armour
Under Armour Foto: Promo

Često zaboravljamo da su kvalitetne patike za trčanje jako važne jer olakšavaju čitavu stvar. Kvalitetna obuća će vam trajati dugo i dobićete odličnu amortizaciju, a samim tim će vam biti lakše da trčite. Kvalitetna patika se prilagođava stopalu i pokretima.

4. Tijelu obezbijedite energiju hranom s kojom se osjećate najbolje

Važno je da imate energiju prije nego što krenete na džoging ili na pokretnu traku za trčanje. Nije dobro da sat vremena bez prekida zamarate organizam bez “goriva”. Prije i poslije možete pojesti bananu koja će pomoći vašim mišićima. Druga opcija je parče hljeba bez glutena sa kikiriki puterom.

5. Kardio trening ima nekoliko opcija, ne samo jednu

Ne sviđa vam se ideja da provodite vrijeme trčeći na jednom mjestu? Traka za trčanje nije jedina varijanta da navedete srce da “pumpa”. Izađite napolje, pružite korak i mijenjajte trase da vam ne bi dosadilo. Stavite slušalice u uši i pustite dobru muziku koja vas motiviše. Isprobajte više opcija da biste shvatili šta vam se najviše sviđa. Jer važno je da vam bude zabavno, samo tako nećete odustati.

Izvor: Noizz.rs

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *