PUN VITAMINA I DOBAR ZA KOSTI, ALI OPASAN ZA NEKE: ko ne smije da jede feta sir

Objavljeno: 3.10.2018.


Feta sir je odličan za podizanje imuniteta i kosti, a evo ko ne smije da ga jede!




Nezamjenjiv u mediteranskoj kuhinjifeta sir je ukras svake trpeze. Ima manje masti i kalorija od tvrdih sireva, poput parmezana – 100 grama sadrži 264 kalorije.

Sadrži vitamine A, B i K, gvožđe, magnezijum, dobar je za kosti jer ima duplo više kalcijuma nego fosfora. Obiluje dobrim bakterijama koje mogu da ojačaju imuni sistem i stanje digestivnog trakta. Izvorno se pravi od ovčjeg i kozjeg sira, ima jak i oštar ukus i kremastu teksturu.

Osim čuvene grčke salate, sastojak je mnoštva jela, od predjela, preko glavnog jela, do dezerta. Odličan je u kombinaciji sa maslinovim uljem, bosiljkom, origanom, kao grilovan, ali i u salati sa lubenicom i nanom.

Mogući problemi sa feta sirom proizlaze iz činjenice da sadrži puno natrijuma, jer se tokom pravljenja sira u surutku dodaje so. Zato, oni koji su osjetljivi na ovaj sastojak treba prije konzumiranja dobro da isperu krišku fete pod mlazom vode. Takođe, ljudi osjetljivi na laktozu treba da budu oprezni jer feta, kao i ostali mladi sirevi, ima više laktoze od gaude, parmezana.

Tekst: M. D.

Izvor: Novosti

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *