“Hoćemo F1 koju će klinci hteti da kače na zid – ova sad nije dobra”

Objavljeno: 15.9.2018.


Formula 1 radi na promenama bolida i menadžment “najbržeg cirkusa” na svetu se nada da će F1 od 2021. godine biti bolja i za trkanje i za gledanje.




Nedovoljno preticanja, uprkos uvođenju DRS zona, gubitak performansi bolida kada se sustigne protivnik, ali i izgled – to su neke od stvari koje nameravaju da promene.

Formula sarađuje sa Međunarodnom automobilskom federacijom (FIA) na tim promenama, a šef Formula 1 motorsporta Ros Bron kaže da su o njima obavešteni i timovi.

Kad smo počeli da gledamo u budućnost i razmišljamo u bolidu za 2021. godinu, primarni cilj je bio da omogućimo automobilima da se bolje trkaju. Automobili koje sada imamo vrlo loše prate jedni druge. Čim dođu na nekoliko dužina jedni od drugih značajno gube na aerodinamici. To je ogromna količina izgubljene snage. Zbog toga hoćemo da razumemo zbog čega je tako i kako možemo da unapredimo to. Zadovoljan sam što mogu da kažem da smo na 80% u tom smeru, blizu rešenja”, rekao je Ros Bron za zvanični sajt F1.

On je istakao da rad na poboljšanju aerodinamike neće biti jedina novina, pa će “najbrži cirkus” na svetu morati da opravda i epitet atraktivnog.

“Kako vreme prolazi još jedan cilj nam je da napravimo automobile koji odlično izgledaju. Hoćemo bolide koji izgledaju bolje od onih koje vidite na video igricama, bolidi koje će klinci hteti da kače na svoje zidove. Na svakom koraku, kako smo radili na evoluciji automobila, imali smo i nekoga ko je grafički predstavljao kako će auto izgledati. Ključno je da se ostvari prvobitni cilj, ali što uz to ne bismo imali i auto koji dobro izgleda kad već evoluira? Hoćemo onaj koji inspiriše. F1 je uvek bio vrhunac motosporta i bolid treba da izgleda senzacionalno”, rekao je Ros.

Kokpiti bi tako mogli da dobiju “prsten” za zaštitu vozača, ali i koji će podsetiti na avione lovce.

“Osim toga, jedna od stvari koje možete videti su i veći točkovi. Hoćemo 18-inčne točkove u budućnosti. Bolje izgledaju, a ima i više tehničkih razloga zašto ih hoćemo”, kaže Bron.

Radiće se, kako kaže i na tome da se pneumatici i točkovi učine “čistijim”.

“Gume i točkovi su najprljaviji deo bolida i to uzrokuje veliki poremećaj u protoku vazduha. Počinjemo da istražujemo uređaje koji će taj protok da stabilizuju kada odlazi sa točka. Ideje sazrevaju kako napredujemo”, kaže Ros Bron koji zaključuje da je iza svega namera da više ljudi stane u red da se pridruži F1 karavanu – bilo kao naučnik, istraživač ili entuzijasta, bilo kao vlasnik trkačkog tima.

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *