Maserati je konstruisao čak 17 Barchetta tokom devedesetih

Objavljeno: 10.8.2018.


Ovaj roadster model po imenu uopšte ne liči na automobile kompanije Maserati kakve ih danas poznajemo, zar ne?




Jedan od razloga bi mogao biti taj što zapravo konstruktor ovog automobila i nije Maserati kakvog danas poznajemo.

Naime, model Barchetta je plod mašte dizajnera Karla Gaino i Alehandra De Tomaso, koji je pored toga što je imao brend koji je nosio njegovo ime, bio i vlasnik kompanije Maserati od 1975. godine (kupljen od Citroena) pa sve do 1993. godine (kada je on Fiatu prodao ostalih 49% akcija koje nije prodao 1989.).

Prema tome, ovaj automobil je bio jedan od poslednjih njegovih projekata dok je bio na čelu kompanije.

Naime, ovaj automobil nije dizajniran za puteve, već za učestvovanjeu šampionatu Grantrofeo Monomarca Barchetta Maserati, neku vrstu prethodnice modernog šampionata u kojem učestvuju modeifikovani GranTurismo modeli. Ovaj šampionat je vožen samo dve sezone tokom 1992. i 1993. godine kada je i De Tomaso napustio kompaniju.

Naime, ovaj model je posedovao dvolitarski twin-turbo V6 agregat koji je razvijao 315 konjskih snaga (235kW), ali je ceo automobil bio težak svega 905 kilograma. Proizvedeno je samo 17 primeraka.

Model sa fotografija je dostavljen doktoru Tomasu Bšeru, poznatom kolekcionaru Maserati automobila i vozača koji je šest puta učestvovao na trci “24 časa Le Mana”. Ovaj model je bio njegov prvi korak ka trkama sa modernim mašinama.

Izvor: VreleGume

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *