Apple ima nove funkcije privatnosti, koje štete Facebooku

Objavljeno: 10.6.2018.


Apple je imao dosta toga da kaže o sajber sigurnosti i privatnosti tokom nedavno održane WWDC 2018 konferencije.




Iako su neke od Apple-ovih objava softvera bile mlake, kompanijin fokus na sajber sigurnost i privatnost je bio agresivan.

Glavna karakteristika iz ovog sektora je ono što Apple zove Intelligent Tracking Prevention, tehnologiju koju je kompanija ugradila u svoj Safari veb pregledač. Ova funkcija će vas upozoriti ukoliko je veb lokacija implementirala karakteristike poput “Like” tastera ili polja za komentare na Facebooku.

Kada je MacOS Mojave bude dostupan javnosti, Safari će vam dati bolju ideju o tome kada vas neko prati na internetu. Kada naiđete na veb lokaciju koja vas prati, bićete upozoreni uz pomoć prozora koji izgleda poput onog sa slike ispod.

Apple se nije zaustavio samo na ovome. Safari otežava oglašivačima da kreiraju “otisak prsta” osobe na internetu. Otisak prstiju je način da oglašavači kreiraju profil korisnika bez upotrebe kolačića ili trekera. Umesto toga, ovaj metod se oslanja na stvari kao što su veb pregledač, fontovi i drugi podaci o konfiguraciji sistema kako bi kreirali profil korisnika i način na koji on koristi veb.

Iako tokom objave novih funkcija privatnosti Facebook nije prozvan po imenu, društvena mreža je kroz istoriju imala prisan odnos sa oglašavačima, dajući im pristup ličnim podacima miliona korisnika za ciljano oglašavanje. Apple-ovo povlačenje mogućnosti kreiranja otisaka prstiju će naštetiti oglašivačima, ali istovremeno i Facebooku.

Još jedna karakteristika, objavljena tokom WWDC-a, bi mogla više štetiti Facebooku, a u pitanju je App Limits. Ova nova funkcija za iOS 12 trebalo bi da ohrabri ljude da manje koriste svoje uređaje, obeztbeđujući pristup podacima koliko vremena troše u pojedinačnim aplikacijama. App Limits takođe omogućava postavljanje vremenskih ograničenja na upotrebu aplikacija, zatvarajući ih kada se limit dostigne.

Ovo će sigurno dodatno štetiti Facebook društvenoj mreži. “Manje vremena provedenog na Facebooku znači i manji prikaz oglasa, što će značiti manje prihoda od oglašavanja“, istakao je Michael Fauscette, glavni istraživač u kompaniji G2 Crowd. Kada vidite koliko sati ste potrošili u svom News Feedu, postavljanje ograničenja na korišćenje Facebooka je prirodan sledeći korak.

Apple je ovu priliku iskoristio i da negira bilo kakve navode o deljenju podataka sa Facebookom, integracija  sa društvenom mrežom, u koju je kompanija uložila puno truda kako bi je da promovisala, više nije poželjna. Bolja integracija sa Facebookom je nekada bila neophodna funkcija, ali je vremenom za Apple to postalo odgovornost.

Sve navedeno predstavlja loše vesti za popularnu društvenu mrežu, ali i dobre vesti za privatnost korisnika, čak i ukoliko oni ne koriste Apple uređaje.

Izvor: DigitalTrends

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *