“Model 3 ima velike mane, ne možemo da ga preporučimo”

Objavljeno: 22.5.2018.


Američki Consumer Reports, koji koji od 1936. testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD, nakon ispitivanja Teslinog novog modela saopštio je da ne može da preporuči kupcima ovaj automobil.




Tesla Model 3 često je okarakterisan kao revolucionaran električni automobil koji će označiti početak masovne upotrebe putničkih vozila na struju u Sjedinjenim Državama. Međutim, na tom zacrtanom putu ovaj model nailazi na razne prepreke.

Verovatno najveći problem za Teslu u ovom trenutku je spor proces izrade i nemogućnost da se dostigne planirani obim proizvodnje automobila.

Novu glavobolju donosi izveštaj koji je objavio uticajni Consumer Reports (CR), koji je saopštio da ne može da izda preporuku kupcima za nabavku Modela 3.

U toj organizaciji navode da postoje ozbiljne mane na novom Teslinom električnom automobilu, a jedna od njih je preveliki zaustavni put na testovima kočenja pri brzini od 60 milja na sat (96 km/h).

CR tvrdi da je Modelu 3 potrebno 46,3 m da se potpuno zaustavi kada se kreće brzinom od 96 km/h, što je, prema njihovim rečima, “daleko lošiji rezultat” od svih savremenih putničkih automobila koje su testirali. Kako kažu, ovaj zaustavni put je, na primer, kraći svega 2,1 m u odnosu na popularni kamionet Ford F-150.

Na ovo su reagovali iz kompanije Tesla, tvrdeći da je zaustavni put Modela 3 pri pomenutoj brzini svega 40,5 m. Portparol Tesle naveo je i da zaustavni put zavisi od mnogih faktora, uključujući vremenske uslove, temperaturu i površinu kolovoza.

Ipak, CR je ostao pri svojim ranijim tvrdnjama, objasnivši da je njihov test zasnovan na standardnim procedurama koje auto-industrija primenjuje u ovakvim i sličnim testiranjima. Oni takođe navode da su test ponovili više puta, sa pauzama između pokušaja.

Doduše, CR priznaje da je pri prvom pokušaju postignut rezultat od 39,6 m, ali da kasnije nisu uspeli da ga ponove, čak i kada su automobil ostavili preko noći da se kočnice potpuno ohlade. Testovi su ponovljeni i sa drugim primerkom Modela 3, ali je krajni rezultat i dalje bio nepovoljan po taj automobil.

Osim ovog nedostatka, CR je kritikovao odluku Tesle da praktično sve komande i podešavanja, kao i očitavanja instrumenata smesti na centralno postavljeni 15 inčni ekran osetljiv na dodir. N

ije im se dopalo ni, kako kažu, pretvrdo ogibljenje, zatim nedostatak bočne podrške na zadnjim sedištima i prevelika buka u vožnji usled strujanja vazduha.

Sa druge strane, CR je pohvalio upravljivost i performanse Modela 3, kao i veliku autonomiju u vožnji – uspeli su da tokom testiranja pređu 563 km sa punim baterijama, što je do sada najbolji rezultat koji je ova organizacija postigla prilikom ispitivanja električnih automobila.

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *