Test: Peugeot 301 HDi 100 Allure

Objavljeno: 21.5.2018.

Peugeot već godinama u ponudi ima limuzinu 301 koja nudi obilje prostora, dobru opremu i motorizaciju po umerenim cenama. Nedavno je ovaj model restilizovan a dobio je i novi dizel motor. Evo naših utisaka.

Dizajneri kompanije Peugeot napravili dobar posao stilizujući karoseriju. Od napred najviše podseća na prestižnu limuzinu 508.

Zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju od oko deset do petnaest centimetara u odnosu na klasične hečbeke B segmenta, 301 ima prilično proporcionalnu liniju karoserije i prtljažnik ne “štrči” kao kod nekih sličnih, malih limuzina.

Na testu se našla najbogatija od tri ponuđene verzije limuzine, sa oznakom Allure. Kabina ima umetke od pijano plastike i u nekim elementima deluje čak i luksuzno.

Doduše, morate da vodite računa da je testirani automobil “nakrcan” praktično svom mogućom dodatnom opremom, jer služi kao “ogledni primerak”.

Izrada je precizna i kvalitetna, ali se primećuje da zvučna izolacija nije na nivou, recimo, jedne 208-ice. Vrata prilično šuplje lupaju prilikom zatvaranja, a pri većim brzinama čuje se fijukanje vazduha.

Sa druge strane, dizel motor je prilično dobro izolovan, pa do putnika dopire uglavnom samo zvižduk turbo punjača.

Plastika je poslovično tvrda, ali to se i očekuje od automobila ove klase. Peugeot se čak potrudio da ulepša boravak u automobilu, pa je naslon laktova u vratima obložio prijatno mekom tkaninom.

Napred se sedi prilično visoko. Sedišta su udobna, ni previše meka, ni previše tvrda i nude pristojnu potporu u krivinama.

Na žalost, volan može da se podešava samo po visini i to prilično malim hodom, pa vozač mora de se prilagodi automobilu.

Ruke su ispružene, noge pomalo skupljene. Takođe, ručica menjača, dugih i ne previše preciznih hodova, nalazi se nešto dalje od vozača. Vozačka pozicija je skoro ista kao u Peugeotu 206.

Kada već pominjemo ergonomiju, treba navesti da su tasteri za pokretanje prozora smešteni na centralnoj konzoli i da vozač ne može da ih dohvati (naročito one za prednje prozore) a da se ne nagne u napred.

Tasteri zadnjih prozora za putnike pozadi nalazi se na takođe na centralnoj konzoli, između naslona prednjih sedišta.

Prostor na zadnjoj klupi je vrlo prostran, naročito za kolena. Autor teksta koji meri nešto više od 1,9 m bez problema je uspeo da sedne pozadi iza sedišta koje je idealno podešeno za njega.

Jedini problem je mali nedostatak prostora za glavu za visoke ljude, mada je 301 po tom pitanju među boljim automobila u klasi.

Kao što se očekuje od ovakve limuzine, prtljažnik je impresivan. Sa svojih 506 litara, može da se meri sa limuzinama za broj, pa čak i dva većim.

U svakom slučaju, dovoljan je za smeštaj stvari četvoročlane porodice prilikom odlaska na duža putovanja. Ujedno, ovo je i odgovor kome je u Srbiji ovaj automobil namenjen.

Alternativno, ovo može da bude i odličan automobil za nižerangirane zaposlene u kompanijama koji imaju potrebu za čestim putovanjima.

Kada smo kod dugih putovanja, u koncept se najbolje uklapa motor koji je bio pod haubom automobila koji vam predstavljamo – turbo dizel zapremine 1.6 litara koji razvija snagu od 100 “konja” i maksimalni obrtni moment od 254 Nm.

U pitanju je poslednja inkarnacija dobro poznatog motora. Ovom prilikom je još pažljivije “upeglan”, pa je sada turbo rupa minimalna.

Motor je elastičan, uglađen i prilično tih. Zahvaljujući velikom obrtnom momentu, može da bude vrlo energičan, što dobro dođe prilikom preticanja, kada je auto više opterećen.

Menjač je manuelni, petostepeni sa vrlo dugim prenosnim odnosima. Na svu sreću, kriva obrtnog momenta je takva, da se motor bez muke nosi i sa natovarenim automobilom.

Odsustvo šeste brzine može čak i da olakša vožnju, jer prvu koristite za polazak, drugu i treću po gradu, a četvrtu i petu na magistralnom, ili auto putu.

Da mu ovakav menjač prija, pokazuje i potrošnja koja je ubedljivo niska. Gotovo da smo uspeli da dostignemo katalošku vrednost, što nam se retko događa.

U gradu potrošnja varira između pet i pet i po litara. Na magistralnom putu potrošnju je lako spustiti ispod četiri litra, a pri konstantnih 120 km/h, potrošnja se kreće između četiri i 4,2 litra.

Ogibljenje i utisak u vožnju su pomalo “old skul”, s time što moramo da konstatujemo da je 301 bitno prijatniji za vožnju upravljiviji i poslušniji od, recimo, Dačije Logan.

Upravljač sa električnim servom ima tri kruga od jedne do druge krajnje tačke, prilično je lak i pruža dovoljno dobar odziv vozaču, tako da mala limuzina može da se vozi energično bez bojazni da ćete preskočiti limit prijanjanja.

Karoserija se umereno naginje i prilično dobro upija duge neravnine. Mali problem predstavljaju kratke uzastopne neravnine, ali auto ni tada ne gubi kontakt sa podlogom.

Pored navedenog dizel motora u ponudi su benzinci zapremine 1.2 i 1.6 litara. Uz veći benzinac može da se dobije i automatski menjač.

Cena modela Peugeot 301 počinje od 10.990 evra, dok je testirani automobil najskuplji u ponudi i za njega treba izdvojiti 13.890 evra (bez dodatne opreme).

Peugeot 301 HDi 100 Allure 

zapremina motora 1560 ccm
snaga 74 kW (100 KS) pri 3750 o/min
maks. obrtni moment 254 Nm pri 1750 o/min
menjač manuelni, 5 stepeni
dimenzije 4442/1748/1466 mm
međuos. rastojanje 2652 mm
rezervoar 50 l
prtljažnik 506 l
pneumatici 185/65 R 15
masa 1090 kg
maks. brzina 183 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
potrošnja (fabrička) 3,4/3,9/4,5 l/100 km
emisija CO2 101 g/km

Izvor: B92, Auto Magazin

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *