Terenac sa eko-dizelašem

Objavljeno: 17.5.2018.

Kompaktni SUV “opel grendlend X” dobio je novi, napredni dizel agregat, 1,5-litarski četvorocilindrični, turbopunjeni motor

Kompaktni SUV “opel grendlend X” dobio je novi, napredni dizel agregat, 1,5-litarski četvorocilindrični, turbopunjeni motor, koji ima više snage i ekonomičniji je od motora koji zamenjuje. Nova pogonska jedinica je dizajnirana tako da ispuni stroge buduće zahteve za emisiju štetnih gasova zahvaljujući inovativnom oksidacionom katalizatoru koji smanjuje emisiju azotnih oksida.

Novi “dizelaš” razvija 130 KS, i u “grendlendu X” će biti uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom (potrošnja goriva: grad 4,7 l/100 km, otvoreni put 3,8-3,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,1-4,2 l/100 km, 108-110 g/km CO2). Maksimalni obrtni moment je 300 Nm pri 1.750 o/min., ali i sa osmostepenim automatskim menjačem. Novi motor je opremljen sa “start/stop” sistemom koji štedi gorivo.

U poređenju sa prethodnikom potrošnja goriva je smanjena za četiri odsto. Ovo je postignuto smanjenjem pomeranja i trenja, optimizovanim sistemom sagorevanja s patentiranom geometrijom klipova i s povećanom recirkulacijom izduvnih gasova.

– Visokotehnološki dizajn novog 1,5-litarskog dizel agregata u “opel grendlendu X” omogućava korisnicima da kombinuju zabavu kompaktnog SUV-a visokih performansi sa zaštitom životne sredine i visokom ekološkom usklađenošću naprednog dizel agregata – istakao je Kristijan Miler, generalni direktor “Opel inženjeringa”.

Za optimalno tretiranje izduvnih gasova, sistem za njihovu redukciju – koji se sastoji od pasivnog katalizatora oksidacije, AdBlue ubrizgavanja, SCR katalizatora i filtera čestica (DPF) – postavljen je kao kompaktna, jedinstvena komponenta, što bliže motoru. Mehanizam asorpcije azotnih oksida deluje kao katalizator prilikom hladnog starta, smanjujući emisiju azotnih oksida pri nižim temperaturama pre paljenja SCR katalizatora. Sa ovom inovativnom tehnologijom novi 1,5-litarski dizel motor ispunjava striktne Euro 6d-TEMP standarde emisije azotnih oksida.

Dizajn novog “dizelaša”, koji je orijentisan na budućnost, smanjuje težinu i nudi značajan potencijal, sa kompaktnim dimenzijama koje omogućavaju integraciju u automobile različitih veličina i u najkompaktnijim motornim prostorima. Do 2020. godine “Opel” će ponuditi “grendlend X” kao prvo plug-in hibridno (PHEV) vozilo njihovog brenda.

AUTOMATSKI MENjAČ

Novi motor je takođe dostupan s naprednom, novom, osmostepenom automatskom transmisijom, koja ne samo što nudi besprekorne promene brzine, već i zahvaljujući niskom unutrašnjem trenju smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova.

“Opel” navodi da je potrošnja goriva u gradu 4,4-4,5 l/100 km, na otvorenom putu 3,9-4 l/100 km, u kombinovanoj vožnji 4,1-4,2 l/100 km, uz emisiju štetnih gasova od 108-109 g/km CO2).

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *