Kojim automobilima prijeti nestanak sa scene?

Objavljeno: 17.5.2018.


Dok neke kategorije putničkih vozila, kao što su krosoveri i SUV automobila doživljavaju uspon, pojedinim modelima preti potpuno ukidanje.




Ljubitelji automobila često su sentimentalno vezani za neki brend ili model automobila, ali auto-kompanije nemaju ni malo milosti kada odlučuju da li će neki model opstati ili ne. Na kraju dana, sve se svodi na brojke i procenu koliki im profit to vozilo donosi.

Trenutno su u modi krosoveri i SUV automobili, a proizvođači kroz marketing dodatno podstiču kupce da se odluče upravo za takve modele.

Sa druge strane, smanjuje se raznovrsnost ponude automobila, a time su najviše pogođeni specifični modeli koji su namenjeni užem krugu potrošača. Neki od modela koji su danas dostupni, sutra veoma lako mogu da nestanu.

Audi R8 V10 RWS
Audi R8 V10 RWS

Jedan od njih je Audijev supersportski model R8.

Ranije ove godine, šef istraživačko-razvojnog odeljenja nemačke kompanije, Peter Mertens, naveo je da ovaj model neće dočekati treću generaciju, što znači da je aktuelni R8 poslednji u seriji. Ipak, to ne znači da Audi u budućnosti neće ponuditi neki sličan model kao zamenu za ovaj superautomobil.

Audi A5 Cabriolet
Audi A5 Cabriolet

Audi TT Roadster/A5 Cabriolet 

Širenje palete vozila u okviru određenog auto-brenda može da doprinese rastu prodaje i zarade, ali sa druge strane može da dovede i do nagomilavanja sličnih modela koji privlače iste kupce.

Tada dolazi do situacije da modeli istog proizvođača postanu konkurencija jedan drugom, pa neki od njih moraju da nestanu sa scene.

U aprilu je stigla vest da Audi, navodno, razmatra opcije preuređenja svojih kabriolet modela. Spekuliše se da bi A4 Cabriolet mogao da zameni TT Roadster i A5 Cabrio. Audi je 2017. godine u Evropi prodao manje od 4.000 jedinica TT, a nešto više od 7.000 A5 Cabriolet.

Zanimljivo je da kabrio verzija A4 ne bi bila čak izgrađena na istoj platformi kao B9 generacija ovog sedan, već na univerzalnoj MQB na kojoj je zasnovan manji A3, uz brojne druge modele iz VW grupacije.

A4 Cabrio bi tako bio oko 10.000 evra jeftiniji od direktnih konkurenata iz Mercedesa i BMW-a.

BMW Serije 3 Gran Turismo
BMW Serije 3 Gran Turismo

BMW Serije 3 Gran Turismo

BMW je jedan od proizvođača koji su krosover i SUV vozilima praktično pokrili svaki mogući automobilski segment, što je sa druge strane neke modele ovog brenda, naročito one manje popularne, učinilo izlišnim.

Jedan od najozbiljnijih kandidata za ukidanje je BMW Serije 3 Gran Turismo.

Model koji ljubitelji BMW-a nisu dočekali sa oduševljenjem jeste praktičniji od limuizine i sportskiji od karavana, ali nedovoljno atraktivan da bi privukao veći broj kupaca.

Mercedes SLC
Mercedes SLC

Mercedes SLC 

Prema najnovijim vestima, čelnici Mercedesa još nisu odlučili da li će zaista da ugase roadster SLC, koji je redizajniran pre dve godine.

SLC je pod tim imenom na tržištu od 2016, ali je prethodnom oznakom SLK zaživeo 1996. Tokom 2017. javile su se glasine da Mercedes razmatra ukidanje ovog modela, ali ništa zvanično nije najavljeno.

Ipak, krajem aprila, direktor AMG Tobias Moers priznao da kompanija još uvek nije odlučila kakva je sudbina ovog dvoseda sa tvrdim pokretnim krovom.

VW Beetle Coupe i Cabrio
VW Beetle Coupe i Cabrio

Volkswagen Beetle 

Na sajmu automobila u Ženevi 2018. šef istraživačko-razvojnog odeljenja Volkswagena, Frank Velš, rekao je da VW Beetle – popularna “buba”, neće dobiti svog direktnog naslednika nakon što aktuelna generacija okonča svoj proizvodni vek.

Pre odluke da ukine model koje je obnovljen 1997. pod oznakom “New Beetle”, spekulisalo se da će Volkswagen u budućnosti ponuditi naslednika na električni pogon, na MEB mehaničkoj platformi.

Aktuelna “buba” izrađuje se u dve verzije – kao kupe i kabriolet. Ovaj legendarni model iz Volkswagenove istorije ponovo je rođen 1997. godine, po ugledu na originalnu “bubu” (koja je svojevremeno važila za “narodni auto”), ali nikad nije dostigao nekadašnju popularnost.

Prva generacija “nove buba” proizvodila se do 2011, kada je stigao naslednik koji se i danas izrađuje. Aktuelni model baziran je na mehaničkoj platformi Golfa 6.

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *