Svijet je lud za skandinavskom dijetom za koju tvrde da je najlakša na svijetu!

Objavljeno: 17.4.2018.


Knjiga danske nutricionistkinje je zaludjela Evropu i proglašena je za najlakšu dijetu na svijetu. ,,The Scandi Sense Diet” otkriva da lako možete smanjiti unos kalorija tako što ćete ih mjeriti praveći svaki obrok uz pomoć šaka punih hrane.




Suzi Vengel ima petoro djece i direktorka je jedne kompanije. Metod ishrane koji je predstavila je proizvod njene dugogodišnje borbe s prekomjernim kilogramima. U periodu kada je bila najteža imala je 100 kilograma. Uz pomoć ove dijete uspjela je da smrša 38 kilograma za 10 mjeseci i tu kilažu je održala.

Suzi Vengel Foto: Instagram

Ova dijeta je pravi hit u Danskoj i isprobao je svaki 50. građanin te zemlje.

Suzi se prije pisanja knjige bacila na učenje i postala je nutricionistkinja.

Poenta je da vam šaka bude mjera onoga što ćete pojesti za svaki obrok. Za svaki obrok možete pojesti do četiri šake hrane koja je izbalansirana tako da se osjećate sito.

Veličina naših šaka je povezana s našom građom i visinom. Po novoj dijeti računica je sljedeća- dnevno ćete u prosjeku unositi oko 1.500 kalorija ako ste žena, a 2.000 ako ste muškarac.

Ukoliko se pridržavate pravila dijete, u prosjeku ćete izgubiti 400-800 grama nedjeljno sve dok ne dostignete željenu kilažu.

Svaki obrok se satoji od četiri šake hrane.

Prva i druga šaka: povrće i salate

Sastoji se od ugljenih hidrata u povrću. Možete izabrati dvije šake povrća ako želite, ali i jedna će biti dovoljna.

Treća šaka: Proteini

Birajte – meso, riba, jaja, nemasni sir ili mahunarke. Morate unijeti proteine bar dva od tri dnevna obroka, ali obrađeni proteini – šunka, salama, slanina, moraju biti ograničeni. Ukoliko dovoljno vježbate, u sva tri obroka ubacite proteine.

 

Četvrta šaka: Ugljeni hidrati

Tu su hljeb, pahuljice, pasta, pirinač, krompir i-ili voće ili bobičasto voće. Tu, četvrtu šaku možete zamijeniti šakom povrća ili sa pola šake proteina ako želite da izbjegnete hljeb i pastu.

Masnoća

Uz svaki obrok možete unijeti 1-3 kašike masnoće. Tu su maslinovo ulje, orašasti plodovi, sjemenke, majonez, tartar sos, avokado, pesto, kao i puter, neutralna pavlaka, pavlaka, punomasni sir i tamna čokolada.

Mliječni proizvodi

Možete jesti i piti oko 300 ml mliječnih proizvoda dnevno, i to dodatno uz obroke koje uzimate. U tih 300 ml treba da bude 3,5 odsto masnoće i maksimalno 5 grama šećera na 100 grama proizvoda.

I to nije sve. U svaki obrok možete dodati 2 kašike dresinga koji u sebi ima mliječne proizvode. Sadržaj masti treba da bude devet odsto ili manje.

Tečnost

Pijte 1- 1,5 litara vode dnevno. Crnu kafu, crni čaj, dijetalne sokove takođe možete piti koliko god želite, ali ne pretjerujte.

Alkohol izbjegavajte tokom dijete, ali ako baš morate, odredite kada i koliko i kontrolišite se.

Slatkiši

Iako u ovoj dijeti ne postoji ništa što je zabranjeno, pojedine stvari treba uzimati u malim količinama ili nadoknaditi drugim namirnicama. Tu su slatkiši, saldoled, grickalice i slatki sokovi.

Izvor: Noizz.rs

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *