Mediji spekulišu, oni demantuju – Nissan kupuje Renault?

Objavljeno: 12.3.2018.


Japanska kompanija Nissan navodno je počela pregovore sa vladom Francuske u vezi sa kupovinom njenih 15 odsto akcija kompanije Renault.




Tim potezom bi se potpuno promenila vlasnička struktura alijanse koju od 2016. čini i Mitsubishi, jer bi se prema ovoj ponudi vlada odrekla svog uticaja u Renaultu, a francuski proizvođač bi odustao od kontrole nad Nissanom, prenose neimenovani izvori.

Posao je daleko od sklapanja jer ovakve transakcije su pod posebnom lopom zbog politički osetljivih pitanja, a za vladu Francuske je vrlo bitno da se ne stekne utisak od preuzimanju.

Ove spekulacije su demantovali i iz Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse i iz redova francuske vlasti. Iz alijanse tvrde da “istražuju mogućnosti dublje sinergije i povećanje operativnih konvergencija, ali da ne planiraju menjanje odnosa međusobnih udela vlasništva”.

Spekuliše se da je u opticaju čak i opcija da menadžment grupacije nadgleda holandska fondacija kao uvod u integraciju u globalnu automobilsku kompaniju sa bazom u Amsterdamu.

Renault-Nissan alijansa, podstaknuta unakrsnim deonicama, konstantno se bori sa planovima o potpunom spajanju još od osnivanja 1999. godine.

Međutim, u poslednje vreme francuska vlada ovo navodno forsira kako bi osigurala budućnost alijanse, koja je prošle godine bila najveći proizvođač automobila na svetu.

 
Foto: Getty images

Renault je vlasnik 43,4 odsto procenta Nissana, ali je 2015. pristao na ograničenu kontrolo svog većeg partnera.

S druge strane, Nissan je trenutno vlasnik 34% akcija Mitsubishija, koji je morao da prihvati finansijsku injekciju konkurenta nakon skandala sa lažiranjem rezultata emisije štetnih gasova, i 15% Renaulta.

Prema pravilima Tokijske berze, Renault bi izgubio svoje pravo glasa u kompaniji Nissan, ukoliko bi japanski proizvođač povećao svoj udeo u Renaultu na više od 25%.

U međuvremenu, ukoliko bi vlada Francuske prodala deo ili sav udeo u Renaultu, predsednik Emanuel Makron bi se našao pod još većim udarom javnosti nego što se nalazi zbog predaje nacionalnih kompanija, poput proizvođača brzih vozova Alstoma, u strane ruke.

Osim gubitka uticaja, vlada Francuske je zabrinuta i zbog uticaja na tehnološke centre, industrijske poslove i poreske prihode zbog kombinacije sedišta grupe na raznim lokacijama.

Da bi prihvatila ponudu, želi da sporazom uključi moguće ustupke i garancije Francuskoj kao što su zapošljavanje i investicije, članstvo u odboru i mogući veto na zloupotrebu prilikom donošenja strateških odluka.

Izvor: AutoBlog

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *