Bijele boje 40 odsto automobila proizvedenih u 2017.

Objavljeno: 14.2.2018.

Od svih automobila proizvedenih 2017. godine u svetu, 40 odsto je ofarbano belom bojom, pokazao je godišnji izveštaj nemačke hemijske industrije BASF o bojama automoblia.

Bela, crna, siva i srebrna i dalje su najzastupljenije “ahromatske boje”, a među “hromatskim bojama” gotovo podjednako su zastupljene plava i crvena.  

Evropski trend je da je 78 odsto svih automobila proizvedenih na tom kontinentu, bio ofarban u belu, crnu, sivu ili srebrnu boju. Udeo sive je porastao na 19 procenata, čime je gotovo dostigla crnu. S više od 100 varijacija, siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah posle plave sa 130 varijacija.  

“Siva koja asocira na beton i staklo, predstavlja najurbaniju boju koja konstantno beleži porast poslednjih godina”, objasnio je Mark Gutjar, šef BASF-ovog sektora za dizajn završnih automobilskih premaza.

U sferi “hromatskih boja”, najzastupljenija je plava kojom je bio ofarban svaki drugi automobil proizveden u Evropi 2017. godine.

BASF je došao do zaključka da što je auto manji, to je nijansa boje upečatljivija.

U sferi “hromatskih boja”, plava je već standardno u trendu. Iako je njen celokupan udeo od 10 procenata ukupno stabilan, razmera nijansi plave značajno raste iz godine u godinu, budući da gotovo svaki drugi “hromatski obojeni” automobil proizveden u Evropi 2017. godine, bio plav.

Izveštaj o bojama za Severnu Ameriku 2017. godine pokazuje da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima boje – da svetluca i da blješti. To naročito utiče na raznovrsnost bele, crne i srebrne, koje su najpopularnije boje vozila u Severnoj Americi.

Kod električnih vozila, s kompjuterizovanim upravljanjem, estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji s funkcionalnošću, odnosno sposobnošću detekcije senzora koja je bitna za automatsko upravljanje vozilom. Za to su najpoželjnije “ahromatske boje” – srebrna, bela ili crna.  

Suprtono Severnoj Americi, na tržištima Azije i Pacifika jarke crvene nijanse i druge upadljive boje sve su popularnije.

Ali i tamo je ipak najviše automobila belo – 49 procenata proizvedenih prošle godine. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkom regionu, bela se povezuje s pozitivnim predstavama o čistoti i pametnom, naveo je BASF.

Foto: REUTERS/Jonathan Ernst

Izvor: Beta

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *