Nova sezona, nova pravila: Koje sve promjene očekuju u Formuli 1 2018.godine

Objavljeno: 7.2.2018.


POSLJEDNJIH dana svjetski mediji raspisali su se o najavi kako u Formuli 1 od sljedeće sezone više neće biti grid djevojaka, ali ta kozmetička promjena samo je jedna od onih koje nas očekuju u 2018.




Nakon velike promjene tehničkoga pravilnika za 2017., Formula 1 2018. ne donosi ni blizu toliko promjena, ali neke od njih bit će itekako uočljive.

Tehnički pravilnik

Zabranjena T-krila i peraja koje dijele pokrov motora

Timovi su 2017. koristile rupu u tehničkom pravilniku koja je dozvoljavala korištenje 750 mm širokih T-krila ispred stražnjega krila, a tokom sezone složenost tih krila postajala je sve veća i veća.

Takođe, ponovno su se koristile i peraje koje longitudinalno dijele pokrov motora, a koje su služile kako bi stražnje krilo bolje funkcioniralo, ali od 2018. dimenzije tih peraja bit će daleko skromnije.

Obavezno korištenje halo zaštite

Vizualno definitivno najveća promjena na F1 bolidima 2018. Svi bolidi morat će biti opremljeni sistemom halo zaštite vozačeve glave koja bi trebala poboljšati bezbjednost u situacijama kad vozačevoj glavi prijete leteći objekti poput guma ili komada bolida.

Iako je dizajn halo sistema određen pravilima, timovi će smjeti koristiti vlastite verzijr aerodinamičkih poklopaca koji će pomoći usmjeriti vazdušnu struju prema usisniku vazduha iznad vozačeve glave.

Povećanje minimalne težine

Zbog halo zaštite ukupna minimalna težina bolida s vozačem porasla je za 6 kg, na ukupno 734 kg, ali halo sistem bolid će otežati i do 14 kg što će timovima otežati spuštanje težine ispod granice kako bi balastom dopunili težinu do minimalnih 734 kg.

Formula 1 2019. razmatra uvesti minimalnu težinu od 80 kg za vozača i njegovo sjedalo koje će na posebno smještenom mjestu po potrebi imati balast kako bi se vozačeva težina sa sjedalom nadopunila do 80 kg.

Zabranjeni sistema vješanja koji utiču na aerodinamiku

Neki timovi poput Red Bulla i Ferrarija 2017.  koristili su pametne sisteme prednjeg vješanja koji su omogućavali promjenu visine od tla zavisno o uglu zakretanja upravljača.

FIA je takve sisteme odlučila zabraniti zbog uticaja koji imaju na aerodinamičke performanse bolida.

Sportski pravilnik

Tri pogonske jedinice po vozaču

Kako bi se pogonske jedinice učinile još pouzdanijima i kako bi se smanjili troškovi, vozači će 2018. smjeti koristiti po samo tri motora, tri MGU-H i tri turbo punjača, ali i samo dva MGU-K, dva rezervoara energije i dvije kontrole elektronike u cijeloj sezoni od 21 utrku.

Promjena bi mogla ići na ruku Mercedesu koji ima uvjerljivo najpouzdaniju pogonsku jedinicu, a timovi će zbog ove promjene imati samo dvije prilike za uvođenje novih specifikacija (osim ako se ne odluče prekršiti dozvoljeni broj komponenti i prihvatiti kaznu).

Pojednostavljen sistem kazni za promjenu elemenata pogonskih jedinica

Svaki vozač koji na nekoj trci dobije 15 ili više mjesta kazne startaće trku sa začelja , a ukoliko ih više dobije istu kaznu, poredaće se po redoslijedu kojim su dobili kaznu.

Šira paleta komponenti guma za suhoPirelli je za 2018. proširio paletu guma za suho koja će sad imati čak sedam različitih guma, a nove komponente su super hard i hyper soft.

Italijanski proizvođač želi veću fleksibilnost prilikom izbora komponenti za pojedine trke, a na svakoj trci vozači će na raspolaganju i dalje imati tri komponente te će i dalje sami birati 10 komponenti, dok će im jedan set najmekše komponente za Q3 i po jedan set preostalih dvaju komponenti i dalje biti dodijeljeni automatski (ukupno 13 setova guma za suho po vikendu).

index.hr

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *