V6 Cafe Racer – motocikl koji se čekao 70 godina

Objavljeno: 26.12.2017.


Ponovno oživljavanje britanske kompanije Levis Motorcycles je počeleo 2004. godine, kada je inžinjer Tim Bišop dizajnirao dvolitarski V10 motor, s preko 300 KS, toliko kompaktan da je mogao da se smesti između prednjih sedišta automobila.




Jedinica je imala modularni dizajn, što u prevodu znači da bi još mogla da se smanji, a čak može da se konveruje u dvotaktni ili dizel agregat. Kako, nažalost, nije našao svoj put do nekog četvorotočkaša, više od decenije se ništa nije znalo o njemu, sve do sada.

Ovaj agregat, doduše u izmenjenoj varijanti, ćemo ipak gledati na ulici, ali na motociklu. Taj motocikl je V6 Cafe Racer, dvotočkaš koji označava povratak brenda koji sedam decenija nije napravio niti jedan novi model!


Levis je ime s bogatom istorijom. 1911. je kompanija napravila neke od najboljih dvotaktnih mašina ikada proizvedenih, a početkom tridesetih je prešla na četvorotaktne jedinice. Početak II svetskog rata je označio pauzu u radu, od koje Levis nije uspeo da se u potpunosti oporavi, a poslednji motocikl je s proizvodnih traka sišao 1946.

Nešto ranije ove godine, kompaniju je kupio izvesni Fil Bevan, automobilski dizajner, koji je ubrzo uvideo da pomenuta V10 jedinica može da se smesti i na motocikl. Modularna konfiguracija agregata dozvoljava laku promenu konfiguracije u V10, V8, V6, V4 ili V-twin.

Izbor je pao na V6, a mada su prvobitno hteli da rade na kruzeru, izbor je na kraju pao na cafe racer. U standardnom paketu, V6 zapremine 1.200 kubika proizvodi 131,8 KS i 190,4 Nm obrtnog momenta.

Sve na jednom mestu drži ram od nerđajućeg čelika, a u Levis fabrici se proizvode i felne, prenos i zadnja viljuška. Levis toliku pažnju posvećuje detaljima, da se gotovo celokupan motocikl proizvodi od delova koje sama kompanija pravi. Tu spadaju i jedinica za kontrolu rada motora (ECU), ABS i sistemi kontrole proklizavanja.

V6 je u završnoj prototip fazi, a potrebni testovi bi trebalo da omoguće početak serijske proizvodnje naredne godine, uz kompletnu Euro4 homologaciju.

Prvobitno bi trebalo da bude napravljeno 6 primeraka, s ciljem da se proizvodnja u drugoj godini poveća na 52. Neće biti nimalo jeftin i za njega će biti potrebno izdvojiti oko 59.000 evra.

Izvor: Motoberza

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *