Kupujete preko Amazona ili eBaya? Evropski sud donio važnu odluku!

Objavljeno: 6.12.2017.

Vlasnici luksuznih brendova već dugo vode bitku protiv trgovaca koji se pokušavaju izboriti za svoj dio kolača u prodaji njihovih ekskluzivnih i brendiranih proizvoda

Vlasnika luksuznih marki postigla je važnu sudsku pobjedu nakon što je Evropski sud pravde (ECJ) u srijedu podržao njihov zahtjev da se zabrani njihova prodaja putem internet platformi poput Amazona i eBaya radi očuvanja imidža.

To je važna tema za Evropu čije kompanije generišu 70 posto svjetskog prometa u segmentu luksuznih proizvoda.

Vlasnici luksuznih brendova već dugo vode bitku protiv trgovaca koji se pokušavaju izboriti za svoj dio kolača u prodaji njihovih ekskluzivnih i brendiranih proizvoda.

Online platforme poput Amazona i eBaya smatraju ipak da su ograničenja internet prodaje suprotna principu ravnopravnog tržišnog takmičenja i da štete malim firmama.

Evropski sud presudio je danas u predmetu vezanom za njemačku filijalu američkog proizvođača kozmetike Coty i za njemačku maloprodajnu firmu Parfumerie Akzente, koja suprotna želji američke kompanije prodaje njene proizvode na internet stranicama poput Amazona.

Njemački sud zatražio je od ECJ-a smjernice ograničava li se zabranom prodaje na internet stranicama treće strane ravnopravno tržišno tarmičenje.

“Dobavljač luksuzne robe može ovlaštenim distributerima zabraniti prodaju tih proizvoda na internet platformi treće strane kao što je Amazon”, presudio je ECJ, dodajući da je “takva zabrana pogodna i u načelu ne prekoračuje granice nužnog očuvanja imidža luksuzne robe”.

Nakon intenzivnog lobiranja LVMH-a i Richemonta (CFR.S) te ostalih vlasnika luksuznih brendova, regulatori EU-a su 2010. godine propisali da vlasnici robnih marki sa manje od 30 posto tržišnog učešća mogu blokirati distribuciju svojih proizvoda internet trgovcima bez fizičkih prodavaonica.

Pitanje je podijelilo članice EU, pri čemu se Njemačka istakla većom željom za promocijom internet trgovine. U dva predmeta u proteklim godinama njemački je regulator tražio od Adidasa i Asicsa da odustanu od takvih zabrana, obrazlažući da su online platforme ključne za male i srednje firme, kao i za potrošače.

Izvor: Večernji

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *