Japancu (36) je sinula jednostavna ideja. Tri mjeseca kasnije bio je bogatiji za 62 miliona dolara

Objavljeno: 6.12.2017.

Jusuke Micumoto je dobio ideju: kako bi bilo kad bi ljudi odmah dobijali novac za polovne stvari koje prodaju na internetu, bez garancije da će ih stvarno predati kupcu?

Da bi testirao ovu zamisao 36-godišnji Japanac lansirao je aplikaciju u junu ove godine. Interesovanje je bilo znatno veće nego što je očekivao: posle samo 16 sati otkupio je robu u vrednosti od 360 miliona jena (3,2 miliona dolara) i ugasio servis. Sutradan su u njegovu malu kancelariju u Tokiju masovno počeli da pristižu odeća i elektronski uređaji, a samo svaki deseti prodavac nije isporučio obećanu robu.

Micumotu je to bilo dovoljno da već u avgustu ponovo pokrene servis “Cash”, kao novi način prikupljanja inventara za onlajn tržište polovnom robom.

Sada su dnevne isporuke ograničene na 10 miliona jena i sledeće proizvode: pametne telefone, luksuzne tašne, satove, odeću i druge proizvode definisane na spisku od hiljadu artikala. Njegovi klijenti fotografišu proizvod i dobijaju ponudu, pri čemu se cena automatski utvrđuje na osnovu podataka preuzetih iz drugih prodavica polovne robe, a Cash zarađuje na njihovoj preprodaji.

– Bio je to društveni eksperiment – kaže Micumoto, koji prodaje na internetu od 1996. godine. Second-hand prodavnice su veoma popularne u Japanu, ali je Micumoto našao način kako da podstakne kupce da se otarase stvari, koje samo skupljaju prašinu. On je privukao ljude koji nemaju ni vremena, ni strpljenja za pravljenje lepih fotografija, opisivanje proizvoda i baktanje s kupcima. Takođe je znao da je pitanje vremena kada će veći konkurenti poći za njegovim primerom.

U oktobru ove godine na Fejsbuku mu se javio Keiši Kamejama, jedan od najbogatijih ljudi u Japanu i osnivač DMM.com, medijske i tehnološke imperije koja godišnje obrne 1,6 milijardi dolara. Micumoto je pristao da mu proda Cash za 7 milijardi jena (62 miliona dolara) i nastavio da vodi biznis.

Mada priznaje da je cena ogromna s obzirom da kompanija ne postoji ni godinu dana i ima šestoro zaposlenih, Kamejama naglašava da ovde nije reč samo o preuzimanju kompanije, već i o zapošljavanju kvalitetnog čoveka.

– Za poslovanje na internetu nisu dovoljni kapital i oprema, za održavanje biznisa potrebni su i intuicija i smisao za dizajn – kaže Kamejama (56).

– Takođe umem da cenim smele planove. Nema mnogo hrabrih ljudi na ovom svetu.

Foto: Twitter

Izvor: Blic

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *