Šta naučnici do sada znaju o devetoj planeti?

Objavljeno: 14.11.2017.

Mnogi astronomi sve više se priklanjaju mišljenu da u Sunčevom sistemu potoji još jedna, deveta, planeta.

Džeki Faerti, stariji istraživač i predavač na Odeljenju za astrofiziku i edukaciju Američkog prirodnjačkog muzeja, kaže da većina dokaza koji ukazuju na postojanje devete planete “dolazi od posmatranja objekata koji se nalaze u takozvanom Kajperovom pojasu”.

“To je pojas objekata koji se nalaze iza planete Pluton. Sačinjavaju ga ostaci ostataka iz perioda nastanka Sunčevog sistema”, navodi ona.

Prošle godine dvoje naučnika je objavilo studiju u kojoj su se bavili istraživanjem eliptičnih orbita šest poznatih objekata koji se nalaze unutar Kajperovog pojasa.

“Izgleda da su te orbite veoma eliptične i da način na koji objekti obitiraju po njima navodi na dokaz da se nešto na njima gura. Jedan od razloga koji bi mogao da izazove gravitacionu perturbaciju (promenu pravilnih pokreta nebeskih tela) tih objekata bila bi još jedna planeta u našem Sunčevom sistemu koja je mnogo udaljenija od svih ostalih.”

Foto: Printscreen