Kako će izgledati auto-put Beograd-Sarajevo

Objavljeno: 12.10.2017.

Jedan od potpisanih dokumenata sa Turskom je i Pismo o namerama za jačanje i proširenje saradnje u oblasti saobraćaja i infrastrukture, kojim se Turska i zvanično uključuje u realizaciju projekta auto-puta Beograd-Sarajevo.

Ideja za taj auto-put stara je nekoliko decenija, a njegova trasa povezala bi Požegu i Užice preko Kotromana sa Sarajevom, i bila bi logičan nastavak i krak Koridora 11, koji polazi od Beograda ka Crnoj Gori i Sandžaku.

U Saobraćajnom institutu Cip napravljen je generalni projekat auto-puta kojim će biti povezani Požega i Užice.

Dalja trasa ide ka Republici Srpskoj, ali ne postojećim putem, već, zbog zahteva ekologa, zaobilazi nacionalni park Mokra Gora.

Auto-put će imati dve vozne i jednu zaustavnu traku. Projektanti kažu da će deo auto-puta kroz Srbiju biti najteži za izgradnju, pa će 60 kilometra koštati čak 760 miliona evra.

“Ovaj auto-put dugačak je 60, 65 kilometara i na ovoj trasi imamo 62 mosta i 22 tunela”, kaže Dragoslav Dragićević, odgovorni projektant Cipa.

U Cipu kažu da je Turska zainteresovana za izgradnju ne samo puteva u Srbiji, već i železnica.

Zbog velikog priliva robe sa Bliskog istoka i sve većih ograničenja ekologa u kamionskom transportu, Turska traži da se i železnički pravac Niš-Dimtrovgrad-Bugarska-Turska što pre obnovi i prilagodi većim brzinama.

“Radi s o dvokolosečnoj pruzi brzine do 200 kilometara na čas. Ovaj pružni pravac radiće se bez ukrštanja sa putevima, ništa neće ometati saobraćaj, i ova pruga biće dovoljna za narednih 50 godina za Srbiju”, ističe direktor Cipa Milutin Ignjatović.

Za prugu kroz Srbiju pored Turaka zaintresovani su i Kinezi jer im je to najbrža kopenena veza ka Evropi iz pretovarnih luka na jugu. Turska želi da pruga bude što pre gotova i spremna je da finansira taj projekat.

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *