Politička podrška električnim automobilima u Evropi ugrožava radna mesta u industriji

Objavljeno: 15.9.2017.

Regulatorni podsticaji električnim automobilima u Evropi ugrožavaju mnoga radna mesta u automobilskoj industriji, tvrdi prvi čovek francuskog proizvođača automobila PSA Carlos Tavares.

Francuski proizvođač automobila PSA je vlasnik brendova Peugeot i Citroen a ove godine su od General Motorsa (GM) kupili i nemački Opel.

Analitičari predviđaju da će ta akvizicija rezultirati ukidanjem velikog broja radnih mesta budući da će se projektovanje većine vozila prebaciti na PSA-ove platforme.

Upitan da li Opelu i dalje biti potreban pogon za testiranje motora u nemačkom Riselshajmu i tamošnjih 800 inženjera, izvršni direktor novog vlasnika je odgovorio:

“Postavljeno pitanje je opravdano ali se ne odnosi na Riselshajm već na celokupnu evropsku automobilsku industriju”.

Ako evropski regulatori zagovaraju zabranu motora s unutrašnjim sagorevanjem, to će imati posledice po celu automobilsku industriju, poručio je Tavares.

U Riselshajmu trenutno radi 800 od ukupno 7.700 Opelovih inženjera.

“Odluku o zabrani motora s unutrašnjim sagorevanjem donele su vlade a ne ja… Ako su donele takvu odluku, na meni kao predsedniku kompanije jeste da je se pridržavam”, rekao je Tavares.

PSA Grupa i Opel moraće da se “reorganizizuju kako bi se prilagodili novoj situaciji – naime, na to da vlade žele automobile na električni pogon”, pojasnio je čelnik francuske kompanije.

Po njegovim rečima reorganizacija će uključivati i osposobljavanje zaposlenih za novu eru električnih automobila.

Upozorio je pritom da bi se zbog političkog zagovaranja električnih automobila evropska automobilska industrija mogla izložiti riziku da sve karte položi na jednu tehnologiju.

“Vlade snose odgovornost za izbor jedne tehnologije i upućivanje proizvođača automobila da idu u tom smeru”, kaže Tavares.

“Ako vlade traže od svih proizvođača da proizvode električna vozila a ne mogu da subvencionišu njihovu kupovinu, tada će oni biti prisiljeni da dižu cene ili smanjuju marže a u tom slučaju njihova održivost će biti dovedena u pitanje”, upozorava Tavers.

Izvor: AutoBlog

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *