Dijeta: Ublažite nervozu creva

Objavljeno: 13.8.2017.

Tegobe sa varenjem mogu da budu izazvane i nezdravim navikama. Najvažnije je pravilno kombinovanje namirnica, recimo da se ne jedu zajedno ugljeni hidrati i proteini

SINDROM nervoznih creva pogađa svaku petu odraslu osobu. Za ovaj poremećaj najčešće se okrivljuje stres, koji dokazano utiče na varenje, ali tegobe mogu da budu izazvane i nezdravim navikama.

Iako sindrom nervoznih creva nije ozbiljno oboljenje, u velikoj meri utiče na kvalitet života obolele osobe. Simptomi su hroničan bol u donjem delu stomaka, osećaj nadimanja i nadutosti u crevima, poremećaj pražnjenja debelog creva čestim smenama zatvora i proliva.

Simptomi bolesti mogu da se ublaže isključivo pravilnom ishranom, tačnije pravilnim kombinovanjem namirnica. Trebalo bi da se izbegava mešanje proteina i ugljenih hidrata (na primer, mesa i hleba ili pirinča), više vrsta proteina (na primer, mesa i jaja), proteina i masti (na primer, mesa i pavlake).

Ne preporučuje se da se posle obroka jedu slatkiši i voće, dok voda ne bi trebalo da se pije za vreme jela i minimum tri sata posle obroka. Veoma je važno da se minimalno jedu zasićene masti i šećer, a mesne prerađevine, slane grickalice, belo brašno, gazirani napici, kafa i alkohol potpuno isključe. U jelovnik bi pod obavezno trebalo uvrstiti integralne žitarice, semenke lana i sve druge namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama.

JELOVNIK

Doručak:

Čaša mlake limunade i kašičica meda

Posle sat vremena pojedite integralne žitarice sa suvim voćem, koštunjavim plodovima (najbolje bademima) i mlevenim semenkama, a sve to prelijte toplom vodom.

Ručak:

Meso ili riba sa salatom od povrća, ili kuvano jaje, ili kuvani krompir i salata od povrća.

Večera:

Šolja jogurta ili salata od povrća sa malo švapskog sira ili proso skuvan u sojinom mleku.

Napomena:

Razmaci između obroka ne bi trebalo da budu kraći od četiri sata, a večeru bi trebalo pojesti do 18 časova. Vrlo je važno da se hrana dobro žvaće i da se jede u miru i tišini, nikako nervozno ili uz televizor.

Izvor: Novosti

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *