Sve tajne Ducati V4 superbajka

Objavljeno: 31.7.2017.


I mada je glavna vest u vezi kompanije Ducati moguća prodaja italijanskog proizvođača, kao i sve veći broh zainteresovanih, ne smemo zaboraviti najvažniju novinu, a to je najavljeni dolazak novog V4 superbajka.




Napravljen sa željom da ponovo uspostavi dominaciju kompanije u WSBK šampionatu, novi V4 se opisuje kao drumski motocikl nastao sa staze, a ne kao drumska mašina koja je postala trkač.

Njegov prethodnik, Panigale, je bio pravi prodajni uspeh, a ni na stazi se nije loše snašao u rukama Šejna Birna i Čeza Dejviza, ali Ducati traži više nego što aktuelni V-twin Panigale R modela, zapremine 1.198 kubika, može da ponudi. Kako motocikl ima i te kakvu ergelu konja na raspolaganju, tražene poboljšanja ne mogu samo da budu posledice smanjenja težine, već pre svega posledica rada na snazi i kontroli.

Kako stvari stoje, čeka nas od 205 do 210 KS u drumskom izdanju, dok će trkački timovi imati 230 i više KS na raspolaganju, dostupnom na većem broju obrtaja nego na Panigale R motociklu. Više obrtaja znači više snage, a to se najbolje postiže višecilindričnim agregatima – redni je isuviše običan za Ducati, stoga i prelazak na V4.

Jedna verzija ili dve?

Prema dostupnim informacijama, liniju novog V4 motocikla će činiti tri modela, sa ukupno dva agregata. Slično je i sa Panigaleom. R je zapremine 1.198 kubika, a osnovni i S model 1.285, pa očekujemo da se ovakva praksa nastavi i u budućnosti. Van svake sumnje je litarska verzija, u skladu s trkačkim regulativama za četvorocilindarske mašine.

Novi R model će morati da košta manje od 40.000 evra, kako bi bio u skladu s WSBK pravilima. Tu je još jedna razlika koju će trkački aspekt prirode ove mašine prouzrokovati, a to je dvostrana zadnja viljuška. Ona će omogućiti da se lakša ukroti sva ta snaga.

Osnovnu verziju i S model očekujte na EICMA sajmu u Milanu ove jeseni, dok bi R model mogli da vidimo i do godinu dana kasnije. Šef Ducati WSBK tima, Paolo Ćabati je potvrdio da će Panigale u šampionatu nastupati i naredne godine, dok je Klaudio Domenikali još ranije potvrdio dolazak V4 u WSBK.

Što se cene tiče, osnovni model bi trebalo da donese cenu od oko 22.000 evra, dok će S biti oko 5.000 evra skuplji.

Izvor: AutoBlog

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *