Istina o Staljinu “opasna po djecu”

Objavljeno: 31.7.2017.


Udžbenik ruskog profesora istorije na Univerzitetu u Permu o represijama u Staljinovo vreme proglašen je “štetnim po zdravlje učenika”, a autor sada tuži federalnu agenciju koja je knjigu stavila na crnu listu, tvrdeći da iza zabrane stoji jedan staljinistički pokret.




Kako piše Dojče vele, reč je o profesoru Andreju Suslovu čiju je knjigu ruska federalna agencija za nadziranje komunikacija, informativnih tehnologija i masovnih medija “Roskomnadzor” svrstala na listu knjiga koje su “štetne po zdravlje učenika”.

Suslov je u razgovoru za Dojče vele rekao da je knjigu zajedno sa još jednim kolegom napisao 2015. godine i da je ona objavljena uz pomoć ruske nekomercijalne organizacije “Centar za političko obrazovanje i ljudska prava”.

“Knjiga je namenjena učenicima viših razreda i može se koristiti i izvan nastave. Knjiga pomaže učiteljima i učenicima da steknu bolji uvid u istoriju staljinizma i njegove posledice”, kaže Suslov.

Za vreme predstavljanja knjige regionalna ministarka obrazovanja u Permu čak je ponudila da se knjiga objavi i na internet stranici Ministarstva, što je kasnije i urađeno. Međutim, kada je Roskomnadzor knjigu okarakterisao kao “opasnu po zdravlje učenika”, knjiga je odmah nestala sa tog portala.

Pored toga, državno tužilaštvo je od “Centra za političko obrazovanje i ljudska prava” zatražilo da na svojoj stranici napomene da se knjiga preporučuje samo osobama starijim od 18 godina. Suslov i Centar su Okružnom sudu u Permu podneli tužbu protiv Roskomnadzora.

Suslov tvrdi da su aktivisti staljinističkog pokreta “Sut vremeni” protiv njegove knjige. Poslali su pisma na različite adrese u vlasti, a u leto 2016. godine je Roskomnadzor izvesnog stručnjaka Dmitrija Usuna opunomoćio da napiše stručni izveštaj o knjizi. Suslov pretpostavlja da je Usun povezan sa pokretom “Sut vremeni”.

Stručnjaci su došli do zaključka da “knjiga promoviše društvena i antidržavna uverenja”.

Pavel Gurjanov iz lokalnog pokreta „Sut vremeni” u Permu je izjavio za DV da podržava odluku Roskomnadzora. „Rad Centra za političko obrazovanje i ljudska prava na takvim obrazovnim metodama je samo pokriće za ideološko i političko ispiranje mozga dece u Permu koje se dešava u interesu inostranih sponzora ove organizacije”, kaže Gurjanov.

Autor knjige Suslov tvrdi da mu analiza knjige od strane Roskomnadzora nanosi štetu i zahteva da se ta analiza ukloni sa njihove internet stranice.

“Ovo je presedan. Sve se može okarakterisati kao opasnost za zdravlje đece”, kaže Suslov.

Izvor: Tanjug

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *