Montreal ima novi simbol – most obojen raspoloženjem grada

Objavljeno: 25.7.2017.


Za 375. rođendan, Montreal je dobio novu atrakciju: zadivljujući svetlosni šou na mostu Žak Kartje. Ali ne radi se o običnom osvetljenju. Ovaj most je deo projekta Living Connections Moment Factory, koji je iznedrio prvi umreženi most na svetu. “Otkad je 1930. godine ovaj most počeo da povezuje ljude sa ostrva Montreal s ostatkom sveta, […]




Za 375. rođendan, Montreal je dobio novu atrakciju: zadivljujući svetlosni šou na mostu Žak Kartje. Ali ne radi se o običnom osvetljenju. Ovaj most je deo projekta Living Connections Moment Factory, koji je iznedrio prvi umreženi most na svetu.

“Otkad je 1930. godine ovaj most počeo da povezuje ljude sa ostrva Montreal s ostatkom sveta, stanovnici Montreala su sanjali o pronalaženju simboličnog načina ulepšavanja ovog mosta. Danas, prvi put u istoriji, možemo da koristimo dinamička svojstva svetla i ponudimo lokalnom stanovništvu i posetiocima način da učestvuju i utiču na njegov izgled“, kaže kreativni direktor kompanije Moment Factory Gebrijel Pontbriand.

Most se budi svako veče nakon zalaska sunca, kad svetla počinju da obasjavaju unutrašnju podlogu mosta. Boje osvetljenja su osmišljene tako da imitiraju nijanse neba. Sve dok potpuno ne padne mrak, imate osećaj kao da se boje mosta i neba stapaju.

Kad padne mrak, most postaje još lepši.

Počinje četvorominutni spektakl boja, koji se završava posebnom bojom koja je izabrana za taj dan. Most svaki dan svetli drugom bojom iz palete od 365 različitih nijansi, koje su prilagođene i godišnjim dobima.

U ponoć, na mostu se prikaže ciklus od svih 365 boja i na kraju se odabere posebna boja za naredni dan.

Tokom noći, od sumraka do 3 sata ujutru, na mostu se smenjuju dva različita ekrana. Svakog sata se menja postavka boja na spoljašnjosti mosta, koja reflektuje određeni dan u Montrealu. Algoritmi zasnovani na podacima o vremenskoj prognozi, saobraćaju, gradskim dešavanjima na društvenim mrežama sve to sumiraju u jedinstveni svetlosni šou.

Nijanse predstavljaju sveukupno raspoloženje grada.

Izvor: YouTube/Cristobal M.S.

Korisnici društvenih mreža učestvuju u osvetljenju

Između tih programa koji se dešavaju iz sata u sat, most dobija poseban izgled zahvaljujući korisnicima društvenih mreža. U svakom trenutku, kad neko na društvenim mrežama (tačnije Twitteru) koristi određenu grupu haštagova #illuminationmtl, #375mtl, #MONTRÉAL, #MONTREAL, #MTL ili #mtlmoments, u jednoj od dve kule na mostu se pojavi određena boja.

Osvetljenje se menja, spušta niz površinu mosta, postaje brže i veće u zavisnosti od toga koliko ljudi lajkuje ili retvituje određenu objavu na Twitteru.

I sve se dešava u realnom vremenu. Dakle, neko može da stoji pored mosta i da gleda kako svojom aktivnošću na Twitteru doprinosi osvetljenju mosta.

U 3 sata ujutru, most ide na spavanje. Svetla nestaju, interakcija na društvenim mrežama se smanjuje i sve što na kraju ostaje je slabo osvetljenje u dve kule mosta.

Tačno pre svitanja, most se ponovo budi, imitira boje neba i započinje još jedan uzbudljiv dan.

Ovaj ciklus će se nastaviti svake noći tokom narednih 10 godina.

Izvor: N1

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *