Tragičan let Helios Ervejza: Greška koja je svima promakla

Objavljeno: 24.7.2017.

14. avgust 2005. godine – na letu Helios Ervejza 522 iz Larnake do Atine nalazila se 121 osoba. Iako je ovo trebalo da bude još samo jedan letnji let do Atine, niz ljudskih faktora doveo je do najveće avionske nesreće u istoriji Grčke.

Boing 737 se tog jutra vratio iz Londona, a prethodna posada je prijavila da su u jednom trenutku vrata zaledila i da se iz klima uređaja čuje jak zvuk. Tehnička služba je utvrdila kasnije da je došlo do curenja klime, a kako ne bi morali da zovu nadređene inženjere, a sistem za regulisanje pritiska je bio namešten na ručno podešavanje. Ipak, serviser je zaboravio da ga vrati na automatsko podešavanje kada je završio testiranje. Čak ni posada u tri sigurnosna pregleda pred početak leta nije primetila ovu grešku.

Letelica je poletela u 9:07 sa izduvnim ventilom koji je delimično bio otvoren. Kako se letelica penjala sve više, tako je pritisak u kabini postepeno opadao. Kada su prešli 3.670 metara čuo se alarm upozorenja. Ovo je trebalo da bude znak da se vrate nazad, ali piloti su samo prijavili problem u radu klime. Već na 5.500 metara maske za kiseonik su automatski ispadale, a već u 9:23 avion se nalazio na visini od 10.400 metara, verovatno na autopilotu budući da je i kontrola leta izgubila kontakt sa pilotima.

Tek u 11:24 dva lovca F-16 lociraju avion iznad grčkog ostrva Kea u egejskom moru i vide da je kopilot onesvešćen. U 11:50 levi motor prestaje da radi zbog nedostatka goriva, a deset minuta kasnije i drugi. U 12:04 avion se srušio u blini planine Gramatiko 40 kilometara od Atine. Nije bilo preživelih.

U dokumentarcu “The Ghost Plane“ Discovery Channel detaljno opisuje ljudske propuste koji su doveli do pada aviona i najveće avionske nesreće u istoriji Grčke.

Izvor: B92

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *