RAK kaznio RTRS, ATV i TV HAYAT

Objavljeno: 17.7.2017.

Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) izrekla je Radio-televiziji Republike Srpske (RTRS) jedinstvenu novčanu kaznu u iznosu od 29. 000 KM radi utvrđenog kršenja Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

RAK je po službenoj dužnosti izvršio monitoring centralnih informativnih emisija RTRS-a: “Dnevnik 2”, “Pečat”, “Aspekt” i “Aktuelno” emitovanih u periodu od 15.10.2016. do 31.12.2016., te nakon izvršene analize, utvrdila kršenje člana 5. Stav (2), (3), (6) i (7) Pravičnost i nepristrasnost Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

Kako stoji u objašnjenju odluke, utvđreno je da od 78 analiziranih izdanja “Dnevnika” počinje sa informacijom fokusiranom na mišljenje ili aktivnosti Milorada Dodika ili prenošenjem njegove izjave u bilo kojem svojstvu – predsjednik RS ili predsjednika SNSD-a, te prenošenjem mišljenja SNSD-a u vlasti RS bez ikakvog kritičkog osvrta.

“Utvrđeno je da je RTRS kroz informativni program kontinuirano tendenciozno promovisao interese jednog političkog subjekta, kroz selektivan pristup izvještavanju, konstantno tretiranje favoriziranih pojedinaca ili subjekata u pozitivnom kontekstu, što je uzrokovalo da kroz niz emitovanja programskih sadržaja prevlada jedno mišljenje ili stanovište kada se radi o svim političkim, privrednim ili drugim temama od javnog interesa”, stoji u objašnjenju.

Takođe, navodi se kako RTRS koristi termin “takozvani” kada izvještava o Savezu za promjene čime se minimizira koalicija opozicionog bloka stranaka i time utiče na sud javnosti.

Pored toga, dana 13.12.2016. godine, RAK je primio prigovor Srpske demokratske stranke (SDS) na informativne emisije RTRS-a, “Dnevnik 2”, koji se odnosio na pristrasno izvještavanje i iznošenje neistinitih informacija protiv čelnika SDS-a i Saveza za promjene.

Inicirana prigovorom Instituta za mjeriteljstvo BiH u vezi sa trajanjem televizijskog oglašavanja, RAK je po službenoj dužnosti izvršila analizu programa Alternativne televizije d.o.o. Banjaluka – Alternativna televizija za period od 06.03 do 11.04. 2017., te Hayat društva za proizvodnju i emitovanje televizijskog programa d.o.o. – TV HAYAT za period od 09.03-11.04 2017, te utvrdila višestruka prekoračenja dozvoljenog limita u trajanju oglašavanja, koje za komercijalne stanice iznosi najviše 12 minuta po satu.

Radi kršenja člana 9. stav (1) Trajanje televizijskog oglašavanja i teletrgovine Kodeksa o komercijalnim komunikacijama, Alternativnoj televiziji izrečena je novčana kazna u iznosu od 14.000 KM, a TV Hayat izrečena je novčana kazna u iznosu od 8.000 KM.

Izvor: Klix.ba

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *