Zašto Vlada Republike Srpske blokira Transportnu zajednicu?

Objavljeno: 13.7.2017.

Na juče završenom Samitu lidera zemalja zapadnog Balkana i Evropske unije u Trstu od šest odobrenih projekata iz oblasti saobraćaja četiri su za BiH.

Ukupna investiciona vrijednost tih projekata je 500 hiljada maraka uz dodatnih skoro 100 miliona nepovratnih sredstava. Međutim, BiH bi mogla ostati bez i jedne marke ako ne potpiše Ugovor o transportnoj zajednici jugoistočne Evrope.

To jedino nije učinila BiH jer Vlada Republike Srpske nije dala saglasnost, jer za nju je prihvatljiv taj ugovor pod uslovom da Savjet ministara BiH usvoji zaključak kojim će se utvrditi da u definisanju stavova BiH, koji će biti predstavljani u Sekretarijatu transportne zajednice, učestvuju resorna ministarstva Savjeta ministara i entitetskih vlada te da tako usaglašene stavove naizmjenično predatavljaju nadležni ministri Savjeta ministara,Federacije BiH i Republike Srpske.

Predsjedavajući Savjeta ministara BiH Denis Zvizdić odgovara da je Transportna zajednica međunarodni ugovor te da ne može biti nikave rotacije u predstavljanju BiH a što se tiče saradnje u definisanju stavova to je bilo i do sada.

,,Saradnja resornih ministarstva je obavezna.Tako je bilo i prilikom usvajanja Transportne strategije BiH kada su entitetske vlade priložile svoje Transportne strategije u kojima su definisani prioriteti.Nikome ne pada na pamet da se miješa u strategije entiteta,ali ne mogu se ni entiteti miješati u posao Savjeta minsistara”,kategoričan je Zvizdić.

On kaže da je Ugovor o Transportnoj zajednici jugoistočne Evrope dogovoren od strane svih zemalja učesnica te da ne postoji mogućnost naknadnih izmjena zbog zahtjeva Vlade Republike Srpske.

Najčudnije je to da je u dogovorima, koji traju duži niz godina, učestvovao i kadar SNSD-a koji se sada protivi tome.

,,Prvi koraci na izradi Sporazuma,koji je vodio ka ovom Ugovoru o transportnoj zajednicidesili su se 2009. godine od strane tadašnjeg saziva Savjeta ministara. Sve to potvrđeno je 2010. Od strane tadašnjeg Predsjedništva BiH.Tada nije bilo nikavih primjedni,prijedloga ili uslova od strane entitetskih vlada”,ističe Zvizdić.

Te 2009. godine predsjedavjući Savjeta ministara bio je Nikola Špirić, a srpski član Predsjedništva Nebojša Radmanović. Na čelu Vlade Republike Srpske,koja tada nije imala primjedbi na Ugovor o transportnoj zajednici,bio je Milorad Dodik a zatim Aleksandar Džombić, svi iz SNSD-a.

Zbog čega se sada,gotovo isti ljudi, protive Ugovoru koji će BiH donijeti više od pola milijarde maraka od čega polovina ide u Republiku Srpsku za izgradnju putne infrastrukture?

Uslovljavanje Republike Srpske ne šteti samo BiH već i ostalim zemljama zapadnog Balkana među kojima je i Srbija u čijem glavnom gradu će biti i sjedište Transportne zajednice jugoistoč ne Evrope.

(BN televizija)

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *