Kineski proizvođači će do kraja decenije proizvoditi pola novih modela električnih automobila

Objavljeno: 13.7.2017.

Kineski proizvođači automobila mogli bi do 2020. godine proizvoditi 49 od 103 nova modela električnih automobila na globalnom nivou, zahvaljujući nastojanjima Pekinga da ubrza prelaz s fosilnih goriva na baterije, pokazuje prognoza objavljena u sredu.

U američkoj konsultantskoj kompaniji AlixPartners ističu i da bi kineski kapaciteti za proizvodnju litijum-jonskih baterija do 2021. trebalo da dostignu gotovo dve trećine globalnih kapaciteta, kao i da Peking već sada podupire prodaju domaćih modela električnih vozila na najvećem automobilskom tržištu na svetu.

Kineski proizvođači već drže 96 posto učešća u domaćem tržištu električnih automobila, stoji u analizi AlixPartnersa. Prošle godine je na kineskom tržištu prodato oko 350 hiljada električnih vozila, što je i dalje manje od dva posto ukupno prodaje.

Do 2025. godine troškovi proizvodnje baterija za električna vozila bi trebalo da sepribliže ili čak izjednače s onima za proizvodnju goriva za motore s unutrašnjim sagorevanjem, procenjuju u AlixPartnersu, a niži troškovi baterija mogli bi po njima da podstaknu interes kupaca za električne automobile.

Ključnu ulogu u nastojanjima proizvođača da pridobiju neodlučne kupce odigraće drugi faktori, poput značajno kraćeg vremena punjenja baterija, tvrdi u razgovoru s novinarima na skupu u Detroitu globalni potpredsednik AlixPartnersa John Hoffecker.

Iz AlixPartnersa pritom upozoravaju da će mnogi od nekih pedesetak kandidata za razvoj autonomnih automobila na kraju ispasti iz trke. “Nemoguće je očekivati da ćemo imati 50 uspešnih proizvođača autonomnih vozila”, kaže Hoffecker.

U konsultantskoj kući ističu i da će u SAD-u proizvođači automobila morati da se bore za finansiranje ulaganja u nove tehnologije s bogatim igračima u tehnološkoj industriji, poput Applea i Alphabeta, i to u trenutku kada je prodaja automobila i manjih kamioneta na najnižoj tački ciklusa.

Predviđaju da će prodaja automobila i lakih kamiona u SAD-u u 2019. godini pasti na 15,2 miliona, što bi bilo 13 posto manje u odnosu na prošlogodišnji vrhunac. Ostali analitičari u SAD-u takođe predviđaju usporavanje prodaje vozila u sledeće dve do tri godine.

Izvor: AutoBlog

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *