Pronađen meteorit koji krije podatke o nastanku Sunčevog sistema?

Objavljeno: 27.6.2017.

Holandski naučnici objavili su danas otkriće meteorita starog 4,5 milijardi godina, koji bi mogao da ukaže na značajne podatke o stvaranju Sunčevog sistema.

Meteorit veličine pesnice i težine oko pola kilograma u januaru je velikom brzinom pao u selo Brok, severno od Amsterdama. Uprkos obimnim potragama drugi delovi meteorita nisu pronađeni.

“Meteoriti su veoma značajni, jer na Zemlji nemamo stene tolike starosti”, rekao je geolog Leo Krigsman iz Centra za biodiverzitet u Lajdenu.

I pored čestih meteorskih kiša na severu Evrope, svemirske kamenčiće nije lako pronaći. Ovo je tek šesti meteorit pronadjen u Holandiji u poslednjih 200 godina.

“Možemo mnogo da saznamo o tome šta se dešavalo na početku Sunčevog sistema, kada se zvezdani oblak razbio i počelo formiranje minerala i planetoida”, rekao je Krigsman, dodajući da će to “dati informacije o tome šta se dešavalo dok je Zemlja nastajala”.

Krigsman je procenio da je meteorit najverovatnije došao iz područja između Marsa i Jupitera, gde se nalazi veliki pojas asteroida sa “mnoštvom stena i malih planeta” koje povremeno ispadnu iz svoje orbite.

Centar u Lajdenu je izveo brojne detaljne testove na meteoritu pre nego što je objavio njegovo otkriće.

“Želeli smo da budemo potpuno sigurni u vrstu meteorita, tako da smo morali da ga istražimo”, zaključio je Krigsman.

Izvor: B92