Kako će tehnologija do 2020. godine promeniti svet?

Objavljeno: 27.6.2017.

Da razvoj tehnologije menja svet i naš svakodnevni život, nešto je što se ne dovodi u pitanje. Na bolje ili na lošije, može biti predmet rasprave… Ali, kako će svet izgledati za nekoliko godina, 2020. na primer?

U Facebooku su odlučili da se pozabave tom mišlju, i među milionima podataka koji su im na dohvat ruke, izvukli su neke koji bi mogli da ukažu na to što nas čeka u bliskoj budućnosti.

Prema nekim procenama, do 2020. godine, više ljudi će imati pametni telefon nego imati pristup tekućoj vodi ili struji. Po prvi put u istoriji, udeo populacije koja ima pristup internetu premašiće udeo onih koji ga nemaju.

U Facebooku procenjuju da će do 2020. više od 75 odsto mobilnog internet saobraćaja otpadati na video, jer su ljudi 1,5 put skloniji gledanju video snimaka na mobilnom uređaj nego na računaru.

Upotreba mobilnih uređaja omogućila je ljudima da uvek budu u toku sa događajima oko njih, ali im je i smanjila koncentraciju. Tako kad pregledaju svoj Timeline na računaru, korisnici “potroše” 2,5 sekunde, a na mobilnom uređaju samo 1,7 sekundi.

Zanimljivo je da će sve više ljudi koristiti mogućnost emitovanja videa uživo. Već sad je svaki pet video na Facebooku zapravo prenos uživo. A tu se ne ubrajaju samo mediji ili poznate ličnosti koje tako komuniciraju sa svojim pratiocima.

Nestaće granice između virtuelne, proširene i “stvarne” stvarnosti. Ljudi će pomoću virtuelne i proširene stvarnosti probati odeću i obuću pre kupovine, testirati automobile ili destinacije koje žele da posete, a odlazak na utakmicu, u bioskop ili na koncert dobiće novu dimenziju.

Virtuelna stvarnost uticaće i međuljudske odnose. Čak 93 odsto ispitanika očekuje da će do 2020. nekoga upoznati putem virtuelnu stvarnosti. Osim toga, svako treće surfovanje internetom obavljaće se pomoću glasa, a ne ekrana pošto će ljudi sve više koristiti lične virtuelne asistente.

Izvor: B92

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *