Može li Renault-Nissan da pretekne VW i Toyotu?

Objavljeno: 21.6.2017.

Prvi čovek francusko-japanske automobilske alijanse, Karlos Gosn, veruje da bi Renault-Nissan do kraja 2017. mogao da postane najveći proizvođač automobila na svetu.

U poslednjoj dekadi u vrhu nije bilo mnogo iznenađenja – za titulu najveće svetske auto-kompanije nadmetali su se Toyota, grupacija Volkswagen i General Motors.

S obzirom da je General Motors u 2017. ostao bez dve značajne automobilske marke (Opel i Vauxhall prodati su kompaniji PSA Peugeot-Citroen), američki gigant se ove godine neće uključiti u borbu za sam vrh.

Međutim, kako sada stoje stvari, dvojac Volkswagen i Toyota dobiće novog snažnog konkurenta koji ima ambicije da uskoro postane najveća globalna auto-kompanija.

Naime, prema podacima koje je objavio JATO Dynamics, u prva 4 meseca 2017. najviše automobila prodao je Volkswagen (3,32 miliona), za njim sledi Toyota (3,06 miliona), dok je na trećoj poziciji Renault-Nissan (3,02 miliona prodatih vozila širom sveta).

Iako je razlika između 1. i 3. na listi krajem aprila bila oko 300.000 automobila, prvi čovek kompanije Renault-Nissan, Karlos Gosn, veruje da bi do kraja godine mogao da nadoknadi zaostatak i pretekne ne samo Toyotu nego i prvoplasiranu VW grupu.

“Od januara smo među prva tri svetska proizvođača automobila, a očekujem da ćemo izbiti na prvo mesto polovinom 2017, iako to pre početka godine nije bio naš cilj”, rekao je Gosn na redovnom godišnjem sastanku sa akcionarima kompanije na čijem je čelu.

Analitičar kuće JATO Dynamics, Felipe Munjoz, ipak smatra da je takav scenario malo verovatan.

“Renault-Nissan će u narednim mesecima isporučivati više automobila u odnosu na glavne rivale, ali je pitanje da li će to biti dovoljno da se nadoknadi dosadašnji zaostatak”, objašnjava on.

U periodu januar-april, Renault-Nissan (u čijem je vlasništvu sada i Mitsubishi) zabeležio je rast prodaje od 8% u odnosu na isti period 2016. Za to vreme, Toyota je povećala prodaju za 6%, dok je VW grupa imala pad prodaje od 1%.

Najbrže rastući brend francusko-japanskog giganta je Infiniti. Ova premijum marka povećala je prodaju u prva 4 meseca 2017. za čak 24% u poređenju sa prethodnom godinom.

Istovremeno, brend Renault zabeležio je rast od 10%, a Nissan i Dacia za po 7%. Lada je povećala broj isporuka za 8%, a Mitsubishi za 5 odsto.

Za rast Renault-Nissana najzaslužniji su SUV/krosover modeli. Naime, ova kompanija ima najveći tržišni udeo u svetu u toj klasi automobila (12%).

Izvor. AutoBlog

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *