Hrvatski naučnici vs. Veliki prasak: Možda “početka” nije ni bilo

Objavljeno: 16.6.2017.

Dvojica mladih hrvatskih fizičara Petar Pavlović i Marko Sošić objavili su rad u prestižnom naučnom časopisu Physical Review D u kom ispituju mogućnost novog kosmološkog modela svemira koji bi bio alternativa dobro poznatom Velikom prasku. U članku “Ciklična kosmologija u modifikovanoj gravitaciji” Petar Pavlović, naučnik Univerziteta u Hamburgu i član tima Naučno istraživačkog centra DESY […]

U članku “Ciklična kosmologija u modifikovanoj gravitaciji” Petar Pavlović, naučnik Univerziteta u Hamburgu i član tima Naučno istraživačkog centra DESY i Marko Sošić sa zagrebačkog FER-a, zavoda za primenjenu fiziku, ispituju mogućnost modela cikličnog svemira.

Reč je o konceptu koji se više puta javljao kroz istoriju, ali nikad dosad nije obrađen kao potpun model.

U svom modelu Pavlović i Sošić objasnili su dinamiku prostor-vremena i materije od početka ovog svemirskog ciklusa do današnjeg stadijuma i predvideli novo skupljanje svemira, koje će dovesti do početka novog ciklusa.

Članak je objavljen u časopisu Physical Review D koji objavljuje Američko društvo fizičara (APS).

Vest o uspehu dvojice mladih fizičara Hini je prosledio fizičar Andrej Dundović sa Instituta za teorijsku fiziku Univerziteta u Hamburgu.

“Ono što bi sigurno bilo interesantno široj publici je to da takav kosmološki model s filozofskog aspekta umanjuje mogućnost za takozvani ‘početak svega’ što su teorije poput Velikog praska ostavile na tumačenje religijama, a religije taj događaj interpretirale kao stvaranje sveta”, ističe Dundović.

Izvor: B92